Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Caldo XR40, Ururu R35 eller Ururu R50  (läst 1294 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ray

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Caldo XR40, Ururu R35 eller Ururu R50
« skrivet: 10 januari 2018, 18:51:50 »
Hej,
Jag har en IVT nordic inverter AE-X12GR-N med innedel AY-XP12GR-N från 2005 (båda delarna utbytt för ungefär 6 år sedan) som börjat krokna och har därför börjat se mig om efter en ny pump.
Jag har på allvar börjat intressera mig för några av Daikins modeller och har frågor runt hur jag skall välja mellan Caldo XR40 VS Ururu R35 VS Ururu R50.
Huset är ca 224 kvm fördelat på 1½ plan ( 140kvm bottenplan) beläget i Sundsvall, det är realtivt öppen lösning och den tidigare pumpen har tillsamman med en kamin i ena utkanten av bottenväningen värmt hela huset.
Så här tänkte jag:
Jag vill denna gång ha en större pump som kan gå lite lugnare och kanske ha bättre kapacitet under längre tid (inte bara de första 4-5 åren) dvs inte behöva köra max hela tiden. Dessutom så vill jag ha en pump som kan leverera när det kryper ner under -25 (ner mot -30 de få dagar per år det händer)
Till de tekniska frågorna:
1. Är det samma hårdvara i ururu R25, R35 och R50 (olika mjukvara, varvar de större hårdare?) tyckte mig hitta det i något datablad på nätet?
2. Vilken är anslutningseffekt/avsäkring för de olika modellerna? 
Min gamla pump har 1800W/10A
På detta blad så står det att Caldo XR40 skall säkras med 10A och XR30 13A (jag antar att detta är en felskrivning och att det skall var tvärtom?)
https://www.daikin.se/content/dam/DASW/document-library/catalogues/ac/split/CaldoXR.pdf
Så under förutsättningen att prisskillnaden inte spelar in, vilken pump rekommenderar ni till mig och varför?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!