Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: HT Plus hänger pÃ¥ vv spets  (läst 500 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad blixtgo

  • Superblixt
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Höganäs
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Nyfiken amatör
HT Plus hänger på vv spets
« skrivet: 17 januari 2021, 20:13:01 »
Greenline HT Plus E17

Maskinen hänger på vvspets enbart tillskott, fast tillskott kommer inte igång. Dvs den kör vvspets med tillskott enbart, vet ej varför bara tillskott.

Har försökt köra tillskott i 5.5, men inget händer, dvs av ngn anledning går inte tillskott igång.

Det värsta är, att jag har inte lyckats stoppa maskinen från att fortsätta köra vvspets. Huset blir kalt, vv temp sjunker, inget händer.

Tacksam för tips. Har kallat efter service men vet ej när de kan komma. Vill gärna försöka få igång den själv.

Högsta prio, att få stopp på att den kör vv spets så att den bor gå över till att värma huset.

Tack för eventuella tips!
IVT Greenline HT Plus E17 med extern varmvattentank och volymtank för radiatorkretsen. TvÃ¥ borrhÃ¥l pÃ¥ 150 m vardera. Huset byggt 1971, 1 1/2-plans tegelhus utan källare, boyta 450 m2, var tidigare ett församlingshus.  NW SkÃ¥ne, Höganäs kommun.

Utloggad Lexus

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4676
  • Karma +7/-5
SV: HT Plus hänger på vv spets
« Svar #1 skrivet: 17 januari 2021, 20:20:43 »
Har du något larm i meny 11 den senaste dagarna?

Kolla så du har spänning på alla faser.

Kolla alla snabbsäkringar och motorskydd i värmepumpen.

Utloggad blixtgo

  • Superblixt
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Höganäs
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Nyfiken amatör
SV: HT Plus hänger på vv spets
« Svar #2 skrivet: 17 januari 2021, 21:13:55 »
Hej o tack för snabba svaret.

Under tiden sen jag skrev posten har jag stängt av och satt pÃ¥ maskinen.  Först inget nytt, men efter en tid gick eltillskottet igÃ¥ng! Vvspets nÃ¥dde rätt temp och maskinen nu funkar normalt.

Det fanns inga larm de sista månaderna, jag hade alla tre faser in till maskinen. Jag kollade inga snabbsäkringar. Kräver de manuell reset? I så fall var det inte sånt heller.

IVT Greenline HT Plus E17 med extern varmvattentank och volymtank för radiatorkretsen. TvÃ¥ borrhÃ¥l pÃ¥ 150 m vardera. Huset byggt 1971, 1 1/2-plans tegelhus utan källare, boyta 450 m2, var tidigare ett församlingshus.  NW SkÃ¥ne, Höganäs kommun.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!