Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Köpa värmekabel till kompressorn. Var?  (läst 637 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
Köpa värmekabel till kompressorn. Var?
« skrivet: 03 augusti 2023, 17:54:09 »
Har fått förfrågan från fruns släkt om det går att köpa ngn värmekabel till kompressorn och tråget som skulle styras med extern termostat.

Någon som vet något om detta?
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9646
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Köpa värmekabel till kompressorn. Var?
« Svar #1 skrivet: 03 augusti 2023, 18:22:46 »
Värmekabel finns att köpa hos t.ex. https://entrade.se/sv/Hem/Varmepumpstillbehor/Varmekablar  men man mÃ¥ste handla via nÃ¥gon installatör som har konto där. För just kompressorn kan man ju linda en värmekabel runt. Annars finns ocksÃ¥ NIBE's variant att köpa hos JS Energi men den är dyr: https://jsenergi.com/reservdelar-nibe/nibe-frnluft/fighter-310p-9kw-cu-089350/kompressorvarmare-nibe-310.html
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad torbjorn_forsman

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Sundsvall
  • Antal inlägg: 2436