0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inte fel på pumpen, kolla systemtryck, har du bra tryck, slå av pumpen, vänta 15 min, börja sedan lufta från högsta punkten, fyll upp systemet emellanåt, så du har 1 bars tryck, lufta tills det bara kommer vatten, och slå igång. Nog har jag haft luft i systemet, men har bara fått droppljud i elementen, så du bör ha mycket luft om det låter så
Låter som luft, luften åker ju med i systemet om pumpen är igång, därför man ska slå av och lufta efter en stund, då hinner luften ta sig till högsta punkten.Men har du tittat på pumpens meny, vad cirkulationspumpen har för hastighet? service/serviceinfo och bläddra till sidan 4 tror jag det är, där står köldbärarpumpshastighet, och värmebärarpumpshastighet. Kolla hastigheten när det inte låter, men pumpen är igång, och kolla när det lever om.Ljudet du upplever är det sus eller oväsen på annat sätt, blir det tryckstötar?
Det är inte så att det låter i samband med att den gör varmvatten?
Det är möjligt att det är i samband med någon form av varmvatten men förstår ändå inte varför den plötsligt ska go bananas om man uttrycker det så. Borde skötas lugnare. Vad menar du med varmvatten. Till element eller beredare?
Låter som att du har luft i systemet som börjar "åka med runt" när cirkpumpen går på max hastighet, lufta först, och om det inte hjälper, prova begränsa cirkpumpen på max 70%
Har du fyllt på vatten i systemet efter att du avluftade?Annars lär det komma in luft igen när systemet svalnar av och trycket sjunker.