Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Byta kullager till FTX aggregat Pingvin Eco Ece  (läst 1083 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DennisCA

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Finland
  • Antal inlägg: 134
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump eller värmepumpar?
Byta kullager till FTX aggregat Pingvin Eco Ece
« skrivet: 17 februari 2021, 09:00:43 »
FTX aggregatets ena fläkt för inkommande luft har börjat uppvisa ett missljud och jag är nästan 100% det är lagren som behöver bytas. Fläkten borde vara en G3G146-ED19-10.

På nätet hittade jag denna finska video där man byter lager på ett liknande aggregat med en annan fläkt (men ser väldigt lik ut, G3G146-ED23-06).



Den behöver kullager av sorten 626 2Z (fast han lade 2RS istället), jag är ganska säker det är samma kullager till denna fläkt men vill ju inte chansa, vill inte heller plocka upp fläkten och kolla bara för att sätta ihop allting igen innan jag beställer.

Så råkar någon här veta vad för lager det ska vara?
Egnahemshus på 137m2 våningsyta, 121m2 boyta.
Garage 43m2 Luftsolfångare + LLVP.
Nibe F1245 värmepump: 130m borrhål, aktivt djup 127m + FTX ventilation + Kakelugn
Byggblogg

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!