Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem med kalender via Thermia Online  (läst 1037 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Svempa @

  • Dagledig :-)
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Lidnäs Moheda
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump Thermia
Problem med kalender via Thermia Online
« skrivet: 07 mars 2018, 15:33:17 »
Jag har börjat använda kalenderfunktionen i Thermia Online till min VP Diplomat Duo Optimum 8. Tyvärr kommer det allt som oftast larm när kalendern skall träda ikraft eller när den skall upphöra. Enligt Thermia via ÅF så säger de att det är min internetanslutning som är ostabil. Jag har inte kunnat märka några problem med andra program som ligger online och kör. Tyvärr är felhanteringen i Thermias system bristfällig tycker jag då man använder sig av s.k. watchdogteknik. Finns det någon som använder kalenderfunktion ? Någon som upplevt likande problem ? Kan det vara strul med DCM:en ? Skulle bli oerhört tacksam för information eller hjälp, just nu verkar jag sitta med "Svarte Petter" då jag känner att bevisbördan ligger på mej.
175 kvm 1,5 plans villa, tidigare vedeldning Diompanna med 2 st ack-tankar a' 750 l c:a 30 m3 ved per år. Thermia Diplomat Duo Optimum 8 installerad 20170528, Thermia Online. 160 m borrhål, 9 m foderrör. Mäter värmepumpens elförbrukning med 3-fas Efergy e2 med trådlös överföring till display samt online.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!