Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Omröstning

Vad anser du om det föreslagna "företagsforumet"

Jag tycker att det verkar vara ett mycket bra förslag.
10 (20.4%)
Varför inte, om intresse finns så lycka till.
17 (34.7%)
Mig rör det inte i ryggen
7 (14.3%)
Jag är tveksam, tror att det påverkar förtroendet för forumet negativt
15 (30.6%)
Du är bara ute efter pengarna, du bryr dig inte om oss konsumenter, lägg ned!
0 (0%)

Antal personer som röstat: 48

 

Författare Ämne: Synpunkter pÃ¥ "Företagsforum"  (läst 23629 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34904
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Synpunkter på "Företagsforum"
« skrivet: 03 december 2006, 17:42:32 »
På förekommen anledning har jag på förslag att införa en avdelning i forumet enbart tillgängligt för företag.

Tanken med detta är att företagare inom värmepumpsbranschen skall kunna utbyta erfarenheter och samarbeta både vad gäller problemlösning och affärer.
För alla företagare är det viktigt med affärskontakter, detta oavsett bransh, i värmepumpsforum samlas många människor, både konsumenter och företagare, den huvudsakliga delen av forumet är tillgänglig för alla, och det finns rätt många företagare som engagerar sig i forumet.

Som en extra avgiftsbelagd tjänst till de företag som vill har jag alltså tänkt erbjuda dem en egen avdelning där de kan diskutera affärsuppgörelser, samarbete (t.ex. om någon har behov av extra montörer) och allmänna diskussioner om fel som uppkommer, hur man åtgärdar dem, hur man handlägger reklamationer och kanske vilka grossister/leverantörer som sköter sig bäst - alltså frågor som i dagsläget generellt sett inte diskuteras i forumet alls.

Nu har rätt hård kritik framkommit mot detta förslag och jag vill därför att ni ger mig er syn på saken genom att delta i denna omröstning.

För att läsa mer om förslaget och kritiken kan ni läsa slutet av denna tråd: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=10650.new#new
« Senast ändrad: 03 december 2006, 17:56:10 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad messer

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1203
  • Karma +3/-4
  • Jag älskar sÃ¥ gott det gÃ¥r
SV: Synpunkter på "Företagsforum"
« Svar #1 skrivet: 03 december 2006, 20:35:00 »
Hej

Jag  reagerar ungefär sÃ¥ här, varför skall företagen ha en egen helig avdelning, kan inte vi användare ocksÃ¥ fÃ¥ en egen avdelning där vi kan diskutera företagen utan att dom ska kunna lägga sig i.
Vi får ju inte ens kritisera dom dåliga företagen.
Vi får ju knappast tala om vilka som vi tycker är bra.
Ja nu blev väl många lite sura, men ställ inte sådana här frågor om svaren är besvärande.

Om företagen vill ha ett eget forum så låt dom ha det, blanda inte ihop det med oss superduktiga experter, om du sen vill administrera det forumet så gör det, det är väl OK.

Och eftersom jag älskar att knäck koder och dylikt kommer jag säker att nästla mig in i forumet och sen starta en hemlig mail-lista för oss andra där vi mailar  hemligheterna oss emellan.

 >:D

MVH
Messer

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
SV: Synpunkter på "Företagsforum"
« Svar #2 skrivet: 03 december 2006, 21:14:43 »
Nu tror ju inte jag att konkurerande företag är så värst pigga på att dela med sig av sina affärs /yrkeshemligheter sinsemmellan. Ligger väl närmare till hands att det blir kartellbildning vad gäller priser, särskilt om vi nu får nya lagar som reglerar g d s verksamheten. Tycker inte det överensstämmer med forumets anda.
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34904
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Synpunkter på "Företagsforum"
« Svar #3 skrivet: 03 december 2006, 21:17:22 »
Messer.

Du har varit med så länge att du vet att "hälften" av den kritik som framförs mot enskilda företag antingen har varit påhittat, felaktigt eller använts som utpressning mot de företag som enskilda personer hamnat i tvist med.
Det är därför jag valt att gå den väg jag gjort i denna fråga.

Jag vill inte att detta forum skall bli fyllt med inlägg av utpressningskaraktär, tror inte att majoriteten av forumets medlemmar vill det heller.
(Hade jag velat/haft tid/kunnat kontrollera sanningshalten i varje typ av kritiskt inlägg hade det varit en helt annan sak)

När det gäller att framhålla företag som man tycker har skött sig bra är problemet detsamma, många av de inlägg som tipsar om eller berömmer enskilda företag har gjorts av gäster (innan jag införde registreringskravet) eller nya användare, och kan spåras till att vara ren marknadsföring i eget eller den egna arbetgivarens intresse.

Jag modererar inte medlemmar med många inlägg som berömmer enskilda firmor om jag litar på deras trovärdighet, men för nya medlemmar har jag en lägre ribba... Vis av erfarenheten

Bortsett från detta tror jag att du missat tanken med den nya avdelningen, den är inte menad att ersätta något som redan finns i forumet, den är tänkt att vara ett komplement som vänder sig till en annan grupp än konsumenterna, forumet missar inget, men företagen får större kontaktytor mot andra i branschen.

Jag kan göra avdelningar för alla olika medlemsgrupper, men det skulle förta en stor del av nyttan med forumet om man började skilja på de olika grupperna som ju faktiskt har samma intresse, konsumentintresset.

Jag vet inte vad jag mer skall säga, men jag blir förvånad över att detta skulle bli en så stor fråga med så hetsiga känslor.

Jag fattar det ärligt talat inte.
« Senast ändrad: 03 december 2006, 21:32:22 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34904
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Synpunkter på "Företagsforum"
« Svar #4 skrivet: 03 december 2006, 21:20:02 »
Nu tror ju inte jag att konkurerande företag är så värst pigga på att dela med sig av sina affärs /yrkeshemligheter sinsemmellan. Ligger väl närmare till hands att det blir kartellbildning vad gäller priser, särskilt om vi nu får nya lagar som reglerar g d s verksamheten. Tycker inte det överensstämmer med forumets anda.

Kartellbildning som skapas i ett forum, så korkad kan väl ändå ingen vara.
Snacka om att ha ett protokollfört kartellsamarbete... bevisen skulle bli rätt graverande  ;D ;D
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7655
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
SV: Synpunkter på "Företagsforum"
« Svar #5 skrivet: 03 december 2006, 21:46:41 »
Jag orkar inte göra nån lång utläggning men jag kan inte förstå varför företagarna inte skulle få sin egen hörna, jag har full förståelse för att dom har saker som dom kan vilja diskutera utan att allmänheten får veta allt. Sedan får vi väl lita på Rickards förmåga och vilja att hålla dom i herrans tukt och förmaning, jag tror med säkerhet att det skulle fungera.
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29386
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Synpunkter på "Företagsforum"
« Svar #6 skrivet: 03 december 2006, 21:54:04 »
Hmmm... Sc:,h

Hittills är jag den ende som svarat "mig rör det inte i ryggen". ???

Min åsikt är att Rickard äger forumet och gör som han vill. Jag tror inte att ett företagarforum kommer inverka särskillt mycket på övriga forumet, jag tror inte heller på att företagarna kommer att konspirera på detta forum.

Möjligen kan det locka fler företagare till att titta på övriga tavlor på forumet och delta i den öppna dialogen.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad Jocke montör

  • I branschen
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 469
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
SV: Synpunkter på "Företagsforum"
« Svar #7 skrivet: 03 december 2006, 22:32:42 »
Mig rör det inte heller i ryggen.

Den dagen Rickard inte utvecklar forumet nått mer så dör forumet.
Prova, och se vad det ger Thumbsup
Nibe flvp 310p Älvsbyhus från -02

Utloggad messer

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1203
  • Karma +3/-4
  • Jag älskar sÃ¥ gott det gÃ¥r
SV: Synpunkter på "Företagsforum"
« Svar #8 skrivet: 03 december 2006, 23:04:39 »
Hej Rickard

Sorry, tänkte bara sätta lite fart på frågan, kunde bara inte låta bli.

För mig är det OK.
Men det är klart man skulle vilja läsa deras grenar också för att förstå bättre hur det fungerar.
Om dom får ett helt eget forum så finns det ju ingen grund för någon att klaga, ungefär som ditt pol-forum.

Jag säger bara Lycka till.

MVH
Messer

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34904
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Synpunkter på "Företagsforum"
« Svar #9 skrivet: 03 december 2006, 23:34:29 »
Det är ju så det blir, det blir ett "eget" forum, men inuti detta.
Ingen annan än de som tillhör den medlemsgruppen kommer att kunna se att den avdelningen finns.

Om jag behåller det inuti detta så tror jag precis som CarlN, att det kan generera ännu fler inputs i det offentliga forumet, de är ju ändå här, varför då inte replikera på intressanta trådar i det offentliga forumet?

Hej Rickard

Sorry, tänkte bara sätta lite fart på frågan, kunde bara inte låta bli.

För mig är det OK.
Men det är klart man skulle vilja läsa deras grenar också för att förstå bättre hur det fungerar.
Om dom får ett helt eget forum så finns det ju ingen grund för någon att klaga, ungefär som ditt pol-forum.

Jag säger bara Lycka till.

MVH
Messer

Jag blev uppriktigt orolig över ditt inlägg, för mig är det väldigt viktigt att mina trognaste medlemmar, de medlemmarna jag uppskattar allra mest förstår och stödjer de nya funktionerna jag tillför forumet.

Jag har dock full förståelse för att de av er som hängt med länge skulle vilja få en inblick i även den delen av forumet.
Kanske skulle det inte vara otänkbart, det får väl bli en av de första sakerna som diskuteras i företagsforum, om huruvida vissa av de medlemmarna som skrivit flest inlägg skulle få vara med...

Men nu är jag väl ute pÃ¥ hal is igen - tänk den stackare som inte fÃ¥r komma med, trots hundratals inlägg.  Sc:,h
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
SV: Synpunkter på "Företagsforum"
« Svar #10 skrivet: 04 december 2006, 00:01:54 »
Nu tror ju inte jag att konkurerande företag är så värst pigga på att dela med sig av sina affärs /yrkeshemligheter sinsemmellan. Ligger väl närmare till hands att det blir kartellbildning vad gäller priser, särskilt om vi nu får nya lagar som reglerar g d s verksamheten. Tycker inte det överensstämmer med forumets anda.

Kartellbildning som skapas i ett forum, så korkad kan väl ändå ingen vara.
Snacka om att ha ett protokollfört kartellsamarbete... bevisen skulle bli rätt graverande  ;D ;D
Nåja, nu menade jag ju inte riktigt så. Utan mer att snacket går om hur mycket man ska ta för olika tjänster. Och det är inget märkligt med det, det hör man dagligen på mitt jobb mellan olika inhyrda entreprenörer. Men kartell är det så klart inte.
Jag kan gott instämma och säga lycka till, (trodde du ville ha synpunkter). F.ö kan jag väl köpa in mig och min hobbyfirma om jag vill veta vad som skrivs. :)
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3404
  • Karma +4/-7
SV: Synpunkter på "Företagsforum"
« Svar #11 skrivet: 04 december 2006, 07:03:46 »
Jag tycker som mÃ¥nga andra att ett speciellt företagsforum faktiskt är en ganska DÃ…LIG idé.   Enda syftet är ju att företag skall kunna diskutera saker "bakom ryggen" pÃ¥ konsumenter.  Saker som tydligen är för känsliga för att konsumenter skall kunna läsa det?  Det bara betonar att VP-branschen (i alla fall luft/luft) inte är riktigt seriös.  Jag tycker ocksÃ¥ det är mycket tveksamt att ett i övrigt bra och konsumentinriktat forum skall sanktionera detta.  Jag tycker det urholkar trovärdigeten för forumet.

OM NU företagen har detta stora behov av att utbyta information med varandra sÃ¥ borde de kunna lösa detta pÃ¥ helt eget initiativ utan att blanda in detta forum.  Varför har de inte fixat en en privat mailing-lista för längesedan om det nu finns ett behov?  Eller bara skapat ett eget slutet forum nÃ¥gon annanstans (helt gratis dessutom)?  Det finns mÃ¥nga sätt att lösa det här eventuella behovet pÃ¥ ett betydligt snyggare sätt än det här.

Sedan undrar jag om man verkligen skall sanktionera allt för mycket "slutna diskussioner mellan leverantörer"...  Det kan ju vara nÃ¥got som konkurrensverket kan ha synpunkter pÃ¥, i det fall det missbrukas...
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad Martin X

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Finland
  • Antal inlägg: 424
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lyssnar pÃ¥ andra, gör sedan helt egna fel.
SV: Synpunkter på "Företagsforum"
« Svar #12 skrivet: 04 december 2006, 07:17:43 »
Tycker att det är en strålande idé. Men är dock tveksam till hur öppna de skulle kunna vara i diskussionerna. Det finns alltid de som nästlar sig in och sprider ordet vidare.

F.ö kan jag väl köpa in mig och min hobbyfirma om jag vill veta vad som skrivs. :)

Men det skulle vara ett ypperligt forum för installatörer att lära sig av andras misstag och kanske snabbt få fram lösningar på egna problem. På sikt betyder det att de kanske kommer att förbättra sin lönsamhet utan att för den delen öka kostnaderna för kunderna (minska spillet i form av garantireparationer som drar ut i det oändliga). I förlängningen vinner kunderna på det eftersom det skulle bli mindre problem med installationerna, problem repareras snabbare och kanske t.om. minska behovet att höja timdebiteringarna.

Det är inte heller osannolikt att någon tack vara de gemensamma diskussionerna får en snilleblixt och därmed för utvecklingen inom branchen vidare.

Visst skulle det kunna minska en del inlägg i allmänna delen, men sannolikheten är väl att det är högre kvalitet på det som sägs istället.

Och skulle det vara så att t.ex. Kinnan inte går med i företagsforumet så skapas iaf. en Panasonic kunskapsbank utom deras kontroll och minskar därmed risken (hoppas att det aldrig skett) för att "huvudimportören" far fram med osanningar om fel i syfte att misskreditera "gråimportörer". Enade vi stå ensamma vi falla.

Jag skulle fortfarande ha fullt förtroende för forumet och Rickard.

GO FOR IT!

Utloggad Martin X

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Finland
  • Antal inlägg: 424
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lyssnar pÃ¥ andra, gör sedan helt egna fel.
SV: Synpunkter på "Företagsforum"
« Svar #13 skrivet: 04 december 2006, 07:27:29 »

OM NU företagen har detta stora behov av att utbyta information med varandra sÃ¥ borde de kunna lösa detta pÃ¥ helt eget initiativ utan att blanda in detta forum.  Varför har de inte fixat en en privat mailing-lista för längesedan om det nu finns ett behov?  Eller bara skapat ett eget slutet forum nÃ¥gon annanstans (helt gratis dessutom)?  Det finns mÃ¥nga sätt att lösa det här eventuella behovet pÃ¥ ett betydligt snyggare sätt än det här.

Sedan undrar jag om man verkligen skall sanktionera allt för mycket "slutna diskussioner mellan leverantörer"...  Det kan ju vara nÃ¥got som konkurrensverket kan ha synpunkter pÃ¥, i det fall det missbrukas...


Hellre att de diskuterar här i en egen avdelning, för dÃ¥ vet vi ju att Ã¥tminstone Rickard har koll pÃ¥ dem.  Dessutom är jag säker pÃ¥ att det finns sÃ¥dana som skulle skvallra pÃ¥ sina medbröder/systrar om oegentligheter skulle uppstÃ¥.

Vad gäller risken för kartellbildning så är det ju enkelt: Rickard, stipulera i reglerna att prisdiskussioner inte får förekomma.

Utloggad Martin X

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Finland
  • Antal inlägg: 424
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lyssnar pÃ¥ andra, gör sedan helt egna fel.
SV: Synpunkter på "Företagsforum"
« Svar #14 skrivet: 04 december 2006, 07:31:19 »

Jag har dock full förståelse för att de av er som hängt med länge skulle vilja få en inblick i även den delen av forumet.
Kanske skulle det inte vara otänkbart, det får väl bli en av de första sakerna som diskuteras i företagsforum, om huruvida vissa av de medlemmarna som skrivit flest inlägg skulle få vara med...

Tycker att gränsen skulle kunna gÃ¥ vid, sÃ¥ där en 390 inlägg  ;)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!