Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FD-HEAT 6,3 MSZ-FD25VAH og min. effektforbruk ved varme..?  (läst 1979 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kaNor

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Hei.

Vi er iferd med å kjøpe varmepumpe og vurderer seriøst å kjøpe denne nye modellen til Mitsubishi. får den ferdig montert til 21000,- her i Trondheim, Norge. Er det fornuftig pris ?

Imidlertid så har jeg lagt merke til at effektforbruket er oppgitt fra 0,48kw til 2,03kw. Vil det bety at den altid bruker minimum 480watt ? Vil ikke det gjøre at den vil stoppe og starte kompressoren oftere noe som igjen gir dårligere efektivitet ?

Bor i ett 8Ã¥r gammelt hus hvor vi pr. nÃ¥ klarer oss med 2 stk. panelovner pÃ¥ 1200W + govvarme pÃ¥ badene. PÃ¥ de kaldeste vinterdagene (-10 til -15)  fyrer vi med ved i tillegg, sÃ¥ energibehovet er ikke all verden pÃ¥ normale vinterdager hvor tempen ligger pÃ¥ noen minusgrader. Har sett litt pÃ¥ effektkurvene til denne der stÃ¥r det ved nominell frekvens. Hvor mye er det av max. effekt?  Noen som vet hvor mye man max kan fÃ¥ ut av denne ved -15 og hva er virkningsgraden da ?



Utloggad Guest

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 748
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: FD-HEAT 6,3 MSZ-FD25VAH og min. effektforbruk ved varme..?
« Svar #1 skrivet: 05 november 2007, 21:13:04 »
Hej kaNor, her har du et utdrag av testresultatet fra den svenske energimyndigheten.
Håper du får svar på noen av dine funderinger.


BjørnK

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!