0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Pratade med en annan Polarisverkstad som förklarade att det fanns 8 olika "kit" för att fixa problemen på olika Polarismodeller, och att de flesta hade delar av bränslepumpen som skulle bytas ut (Sitter i tanken), jag tror mest på att det är nåt sånt som de lyckats klanta till det med, och det är högst oklart om jag hade kunnat fixa det själv utan den mätappartur som krävs för att kolla bränsletryck och sånt.Ord står mot ord, och jag har svårt att se att ARN eller någon annan skulle lita mer på mig än på en märkesverkstad som bedyrar att det efter 2 kontroller inte är något fel på maskinen.Dessutom kostar det väl 1500 kr, och man får vänta i typ ett år på besked.Jag har skruvat rätt mycket i olika maskiner, både under ungdomen, för att man inte hade råd att köpa tjänsten, och på mitt jobb inom industrin, men jag är rätt less att hålla på med sånt, priset man får betala är förstås högt, men troligen har jag bättre betalt om jag satsar de timmarna på att utveckla företaget på något sätt, än att offra tid på att skruva i mina gamla maskiner.Can Am spydern är nästan omöjlig att göra nåt på själv, allt är canbus och måste justeras in via deras egen programvara efter byte.Så vitt jag kan se är det ett rätt vanligt fel, och utbyte av hela modulen verkar vara det som gäller.Dock, larmen verkar mest indikera fel på kablage eller tryckgivare, så vi får väl se vad de kommer fram till.Kan tillägga att jag när jag skalat av all plst på maskinen för att komma åt alla kontakter så fick jag en klump fett/olja/vatten på fingrarna när jag kände runt på undersidan av servomodulen, så nåt kanske har gått sönder där som orsakar läckan. Som jag tolkar det i olika forum så verkar även de där larmen för tryckgivaren orsakas av att själva enheten är kass.Har en tid på spydern den 13 Juni, felsökning och kostnadsförslag.Sensorn för gasreglaget behöver också bytas, den skulle kosta 1800 kr för 4 år sedan, så den går väl på 4000 kr nu.Och så service, gissar på minst 5000 kr för det.Även det är svårt att göra själv, torrsump och specialinstruktioner för att ens kolla oljenivån...Möjligen att man skulle kunna byta bromsklossar själv, men det är inte säkert - kan vara någon nollställning som ska göras på det systemet också efter byte. PÅ en av servicarna jag gjorde skulle ventilerna kollas/justeras, men det skulle kosta typ 6000 kr extra för att de var tvungna att köpa in ett set schims som var så dyra, de hade aldrig gjort det, och verkade dessutom känna sig osäkra på om de skulle klara av det."Går motorn bra behövs det inte" var deras avmätta kommentar.