Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Varning för SAMSUNG Smart Comfort 9/12  (läst 6342 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Malmö Kyl o Varme Service

  • Gäst
Malmö Kyl o Varme Service
Varning för SAMSUNG Smart Comfort 9/12
« skrivet: 02 januari 2019, 18:51:28 »
Går du i köptankar på en Samsung lvp???

Då ska jag berätta att du ska tänka om rejält.

Installerade idag 2 Jan-2019 en Samsung Smart Comfort 9 hor en kund som köpt den för 11.000kr samma pris som du ger för en Mitsubishi FH25. Efter en lång och dryg installation var vi väl färdiga vid kl.14 snåret och drog igång pumpen..allt väl så länge...Allt funkar som det ska och kund var nöjd och glad.
Kl 18.00 samma kväll ringer kunden rent förtvivlad och berättar att den felmeddelar E203...jag går in på nätet och får då fram detta:



Inverter-kortet som styr fläkt/kompressor har alltså redan efter 4timmars gång packat ihop..Det är kvalitet det Samsung. NOT! Kund både ledsen och besviken. Håll er till Toshiba och Mitsubishi kära kunder så får ni inga obehagliga överraskningar. Samsung är och förblir skräp i mina ögon. Oavsett om det är lvp eller vitvaror. Stackars kund alltså!

Inloggad rocas

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3886
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: Varning för SAMSUNG Smart Comfort 9/12
« Svar #1 skrivet: 02 januari 2019, 19:47:09 »
Fjällans Samsung Smart?phone A8......funkar ej utomlands (Gran Canaria).....om man ej väljer en speciell lokal operatör....på 2G nätet....

Autoläge som man ska ha ....blockerar inkommande samtal.
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 40 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning/köpt el: 10000 kwh
39 st  solpaneler monterade hösten 2022.

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Varning för SAMSUNG Smart Comfort 9/12
« Svar #2 skrivet: 03 januari 2019, 09:32:10 »
Fjällans Samsung Smart?phone A8......funkar ej utomlands (Gran Canaria).....om man ej väljer en speciell lokal operatör....på 2G nätet....

Autoläge som man ska ha ....blockerar inkommande samtal.

Vet inte vad det har med Samsungs LVP att göra, men kontakta din operatör i Sverige så kan dom säkerligen berätta mer, hjälpa dig igång eller berätta varför det inte fungerar.

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Varning för SAMSUNG Smart Comfort 9/12
« Svar #3 skrivet: 03 januari 2019, 09:50:52 »
Går du i köptankar på en Samsung lvp???

Då ska jag berätta att du ska tänka om rejält.

Installerade idag 2 Jan-2019 en Samsung Smart Comfort 9 hor en kund som köpt den för 11.000kr samma pris som du ger för en Mitsubishi FH25. Efter en lång och dryg installation var vi väl färdiga vid kl.14 snåret och drog igång pumpen..allt väl så länge...Allt funkar som det ska och kund var nöjd och glad.
Kl 18.00 samma kväll ringer kunden rent förtvivlad och berättar att den felmeddelar E203...jag går in på nätet och får då fram detta:



Inverter-kortet som styr fläkt/kompressor har alltså redan efter 4timmars gång packat ihop..Det är kvalitet det Samsung. NOT! Kund både ledsen och besviken. Håll er till Toshiba och Mitsubishi kära kunder så får ni inga obehagliga överraskningar. Samsung är och förblir skräp i mina ögon. Oavsett om det är lvp eller vitvaror. Stackars kund alltså!

Vad var det som gjorde att installationen var lång och dryg?
Och är detta smart comfort med R401A?

Hur gör du nu när kund har problem, går felanmälan via dig och så löser du biffen?

Utloggad putte82

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Ã…re
  • Antal inlägg: 807
  • Karma +0/-0
SV: Varning för SAMSUNG Smart Comfort 9/12
« Svar #4 skrivet: 03 januari 2019, 11:52:13 »
Jag köpte en begagnad Samsung R32 maskin som kretskortet gått sönder på efter 2 veckor. Säljaren berättade att dom tog kontakt med regionens största kylfirma och dom hade slutat sälja Samsung pga deras dåliga kvalité.
Nibe f1230-6 med kb tank, central frikyla, FTX via solfångare, ALM(avluftkylning) värmer kb tank. Värmer egenbyggt i lösvirke med 30-36cm isolering överallt, 200m2 i sutteräng. Gjuten golvvärme båda plan, samt 48m3 pool.

Nibe F1245-6 med FLM värmer 130m2 med golvvärme i båda plan.

Utloggad Bullikano

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Varning för SAMSUNG Smart Comfort 9/12
« Svar #5 skrivet: 03 januari 2019, 13:02:01 »
Man skall inte alltid tro på alla illasinnade rykten som sprids, det kan mycket väl va helt andra orsaker i de här fallet. De kanske hade lite sämre avans på Samsungs pumpar eller att de såg dem som en tuff konkurrent i framtiden till deras övriga sortiment av pumpar. Personligen tror ja på det senare här.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!