Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Bullikano
« skrivet: 03 januari 2019, 13:02:01 »

Man skall inte alltid tro på alla illasinnade rykten som sprids, det kan mycket väl va helt andra orsaker i de här fallet. De kanske hade lite sämre avans på Samsungs pumpar eller att de såg dem som en tuff konkurrent i framtiden till deras övriga sortiment av pumpar. Personligen tror ja på det senare här.
Skrivet av: putte82
« skrivet: 03 januari 2019, 11:52:13 »

Jag köpte en begagnad Samsung R32 maskin som kretskortet gått sönder på efter 2 veckor. Säljaren berättade att dom tog kontakt med regionens största kylfirma och dom hade slutat sälja Samsung pga deras dåliga kvalité.
Skrivet av: BennyTheCat
« skrivet: 03 januari 2019, 09:50:52 »

Går du i köptankar på en Samsung lvp???

Då ska jag berätta att du ska tänka om rejält.

Installerade idag 2 Jan-2019 en Samsung Smart Comfort 9 hor en kund som köpt den för 11.000kr samma pris som du ger för en Mitsubishi FH25. Efter en lång och dryg installation var vi väl färdiga vid kl.14 snåret och drog igång pumpen..allt väl så länge...Allt funkar som det ska och kund var nöjd och glad.
Kl 18.00 samma kväll ringer kunden rent förtvivlad och berättar att den felmeddelar E203...jag går in på nätet och får då fram detta:

https://www.youtube.com/watch?v=AZN1szA-LHI

Inverter-kortet som styr fläkt/kompressor har alltså redan efter 4timmars gång packat ihop..Det är kvalitet det Samsung. NOT! Kund både ledsen och besviken. Håll er till Toshiba och Mitsubishi kära kunder så får ni inga obehagliga överraskningar. Samsung är och förblir skräp i mina ögon. Oavsett om det är lvp eller vitvaror. Stackars kund alltså!

Vad var det som gjorde att installationen var lång och dryg?
Och är detta smart comfort med R401A?

Hur gör du nu när kund har problem, går felanmälan via dig och så löser du biffen?
Skrivet av: BennyTheCat
« skrivet: 03 januari 2019, 09:32:10 »

Fjällans Samsung Smart?phone A8......funkar ej utomlands (Gran Canaria).....om man ej väljer en speciell lokal operatör....på 2G nätet....

Autoläge som man ska ha ....blockerar inkommande samtal.

Vet inte vad det har med Samsungs LVP att göra, men kontakta din operatör i Sverige så kan dom säkerligen berätta mer, hjälpa dig igång eller berätta varför det inte fungerar.
Skrivet av: rocas
« skrivet: 02 januari 2019, 19:47:09 »

Fjällans Samsung Smart?phone A8......funkar ej utomlands (Gran Canaria).....om man ej väljer en speciell lokal operatör....på 2G nätet....

Autoläge som man ska ha ....blockerar inkommande samtal.
Skrivet av: Malmö Kyl o Varme Service
« skrivet: 02 januari 2019, 18:51:28 »

Går du i köptankar på en Samsung lvp???

Då ska jag berätta att du ska tänka om rejält.

Installerade idag 2 Jan-2019 en Samsung Smart Comfort 9 hor en kund som köpt den för 11.000kr samma pris som du ger för en Mitsubishi FH25. Efter en lång och dryg installation var vi väl färdiga vid kl.14 snåret och drog igång pumpen..allt väl så länge...Allt funkar som det ska och kund var nöjd och glad.
Kl 18.00 samma kväll ringer kunden rent förtvivlad och berättar att den felmeddelar E203...jag går in på nätet och får då fram detta:

https://www.youtube.com/watch?v=AZN1szA-LHI

Inverter-kortet som styr fläkt/kompressor har alltså redan efter 4timmars gång packat ihop..Det är kvalitet det Samsung. NOT! Kund både ledsen och besviken. Håll er till Toshiba och Mitsubishi kära kunder så får ni inga obehagliga överraskningar. Samsung är och förblir skräp i mina ögon. Oavsett om det är lvp eller vitvaror. Stackars kund alltså!

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!