Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Thermia diplomat 10 stannar efter kort stund när den gör varmvatten  (läst 5973 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roland

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 9741
  • Karma +19/-4
Det är rimlig temperatur efter expansionsventilen och det ska vara rätt mängd köldmedium i pumpen. Jag kan inte tolka värdena pÃ¥ annat sätt än att det är fel pÃ¥ kompressorn. Kanske nÃ¥gon annan kan ha kompletterande synpunkter.   
5 kW IVT C5 med 118 m aktivt hål (Cirka 0 grader på KBin på senvintern) i Danderyd som värmer 118 dåligt isolerade m2 i ett plan. Genomsnitt/år maj 2002 till maj 2013: 4095 driftimmar/år, 790 kWh/år tillsatsel. Pumpen klarar ca -3 utan tillsatsel.

Utloggad sjw

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 22
  • Karma +0/-0
  • Jag tror jag skall skaffa VP
Nu har jag bytt kompressor. Jag bytte expansionsventil och torkfilter samtidigt. Nu går värmepumpen bra, och vad tyst den går nu med den nya kompressorn. Så gick den väl när den var ny, det var verkligen värt att byta kompressorn. Jag har en känsla också av att den går kortare stunder och säkert mer effektivt. Tack Roland och andra som kommit med föreslag till lösningar. Jag har lärt mig mycket om pumpen under den här processen, sådant det hade varit bra att kunna tidigare också.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!