Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Kan man kombinera Ngenic Tune och Thermia Genesis Online?  (läst 663 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BORNER

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 24
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej!

2018 installerade vi en ny bergvärmepump, Thermia, Diplomat Invert L. Enligt uppgift skall det ha kommit någon uppdaterad programvara för bergvärmepumpen så att man kan ansluta den till tjänsten Thermia Genesis Online. Nu undrar jag om det går att kombinera denna tjänst med Ngenic Tune för just denna Thermiamodell OCH om detta i så fall ger ytterligare besparingar, eller om man behöver välja den ena eller den andra? Och i så fall, om man måste välja, vilken av dessa som har störst effekt på plånboken och energibesparingen man förhoppningsvis gör?

Utloggad jonasmj

  • Kan inte pÃ¥stÃ¥ att jag är en:
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 324
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Frikyla!
SV: Kan man kombinera Ngenic Tune och Thermia Genesis Online?
« Svar #1 skrivet: 03 oktober 2023, 22:22:35 »
Inser att frågan är gammal men såg den av en slump nu
Om du inte noterat så blir Ngenic Tune eventuellt överflödigt i och med att Thermia lanserat sin funktion "Smart Price" från version 13 av mjukvaran
https://genesisonlinestorage.blob.core.windows.net/web-resources/SmartPrice_Beta_Info_and_FAQ.pdf


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!