Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Lösning för de utan öppen planlösning men med mekanisk ventilation?  (läst 967 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ögren

  • Gäst
Finns det någon luft/luft lösning där innerdelen är gjord för att koppla på ventilationssystemet (efter VVX:en) och på så sätt sprida värmen eller kylan till fler rum?
Bäst just för mig vore en helhetslösning med värmeväxlare, luft/luft värmepump med värme&kyla samt ett batteri för vattenburen uppvärmning eller elpatron för de allra kallaste dagarna.
Detta då den luft vi får in skapar ett kalldrag under ventilationen i varje rum som besvärar frugan på vintertid och huset är för varmt för mig på sommartid, sen är vår VVX-ventilationsenheten gammal och sliten och för en hel del oväsen och oftast mest bara frusen kalla vinterdagar (norra Norrland).
Så jag är intre främst ute efter att spara kostnader och byta huvuduppvärmningslösning utan jag vill lösa en del komfortdetaljer.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!