Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Wiessmann Vitocal 300 BW 108 CD 60  (läst 1767 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad X_S

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
Wiessmann Vitocal 300 BW 108 CD 60
« skrivet: 02 mars 2018, 11:15:18 »
Hej

Jag har lite problem med att få varmt här hemma. Vi har en anläggning som heter Wiessmann Vitocal 300 BW 108 CD 60 och det ligger på ungefär 13,5 grad inne just nu, Jag har luftat alla element och fått igång dessa, Har tagit bort termostaterna på 4-5 element runt om i huset ändå blir de bara fisljummna.
Aktuell rumsbörsvärdes temperatur i rummen pÃ¥ pumpen är inställd pÃ¥ 20 grader, Aktuell rumstemperatur är 20 grader enligt pumpens egen parameter men den faktiska tempen är bara 14 grader enligt den termometer jag använder. Jag kan inte heller finna tillstymmelse till temperaturgivare i hallen,vardagsrummet eller nÃ¥gon annanstans i rummen, Ska det finnas sÃ¥dana? Hur kan annars pumpen veta att det är 20 grader i rummet, när det är 14 i verkligheten? 
Tittar jag pÃ¥ framledningstemperaturen pÃ¥ pumpen säger den 35,8 och returen 30,1 Jag kan inte minnas att jag har sett att framledningstempen har ändrats nÃ¥gon gÃ¥ng vare sig det är +5 eller -20, Vart brukar man placera utomhusgivaren och är det nÃ¥gon som vet hur en sÃ¥dan ser ut till Wiessmann grejerna? 
 KÃ¥ken är pÃ¥ 160 kvm, 2 vÃ¥ningar och 8 rum och det är i stort sätt lika kallt överallt i kÃ¥ken. en gammal träkÃ¥k frÃ¥n 1902.

MVH
En smÃ¥tt frusen smÃ¥länning  :)   

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!