Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Felaktig utetemperatur caldo xr30  (läst 1324 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tjärnare

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Felaktig utetemperatur caldo xr30
« skrivet: 24 februari 2018, 19:13:40 »
Lvpumpen i mitt fritidshus i norrlands inland där det denna vinter är t.o.m. kallare än vanligt.
Fjärrstyrning funkar vad gäller innetemp  även om det ibland är bara 4 grader  när det borde vara 13 men det gÃ¥r
tillb till 10-13  efter nÃ¥gon mlnut kanske innetempen visar annorlunda när pumpen avfrostar.
Lvpumpen är ny installerad i januari.
Nu till min fråga utetemp via min fjärr visar 9 minus även om det är 25 minus ute den har visat samma temp senaste veckorna
På utedelen sticker det ut ett plaströr med vad jag förstår en termometer en svart tunn kabel, vid några tillfällen när solen
har lyst på utedelen har tempen på min fjärr ändrats till 7 eller 8 minus men den visar inte kallare än minus 9
Inomhustempen är ju den mest intressanta men är köldgränsen satt till 9 minus??

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Felaktig utetemperatur caldo xr30
« Svar #1 skrivet: 24 februari 2018, 19:24:58 »
Lvpumpen i mitt fritidshus i norrlands inland där det denna vinter är t.o.m. kallare än vanligt.
Fjärrstyrning funkar vad gäller innetemp  även om det ibland är bara 4 grader  när det borde vara 13 men det gÃ¥r
tillb till 10-13  efter nÃ¥gon mlnut kanske innetempen visar annorlunda när pumpen avfrostar.
Lvpumpen är ny installerad i januari.
Nu till min fråga utetemp via min fjärr visar 9 minus även om det är 25 minus ute den har visat samma temp senaste veckorna
På utedelen sticker det ut ett plaströr med vad jag förstår en termometer en svart tunn kabel, vid några tillfällen när solen
har lyst på utedelen har tempen på min fjärr ändrats till 7 eller 8 minus men den visar inte kallare än minus 9
Inomhustempen är ju den mest intressanta men är köldgränsen satt till 9 minus??
Det är en kvarleva sedan tidigare när fjärrkontrollen på vissa modeller visade utomhustemperaturen i sin display. Detta p.g.a. 2 st. 7-segments displayer. I framtiden kommer detta ändras. Din låga inomhustemp. däremot är rätt då givaren kyls ner vid avfrostning.

Mvh
Daikin

Utloggad Tjärnare

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Felaktig utetemperatur caldo xr30
« Svar #2 skrivet: 24 februari 2018, 19:50:08 »
Jag kan alltså inte se utetempen via min fjärrstyrning?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!