Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: vpgr
« skrivet: 24 januari 2006, 14:41:42 »

Det är som Bosse säger, problemet är kapaciteten hos Panasonic.

De gamla korten returneras till Panasonic, och nya kommer åter till oss.
Vi har fått våra första sändninger med kort och har bytt på ett antal maskiner.

Under nästa vecka får vi in kort till HE12, och sedan nya till HE9 igen.
Det är inte så kul att sitta i kläm mellan Panasonic och besvikna kunder.

Vi jobbar på så gott vi kan, och alla som har fått en maskin med funktionsstörning kommer att få det fixat.

Jag utgår ifrån att även din leverantör gör så gott han kan.

Mvh
Tomas
Skrivet av: Bosse-värmepumpsdo
« skrivet: 24 januari 2006, 14:29:31 »

Jag gissar att du kommer att vänta ända tills maskinen är fixad!
Alternativt ersättningsvara i form av E12DKE är nog vad dom erbjuder dig, självklart med viss återbetalning!
men som sagt du kommer att vänta den tid det tar skäligt eller ej!
Skrivet av: Skorsten
« skrivet: 24 januari 2006, 14:05:38 »

Jag tror nog att det är ett seriöst företag har även fått ett brev från dom.
Men jag undrar vad som kan anses vara skäligt i tid att vänta?
Skrivet av: Bosse-värmepumpsdo
« skrivet: 24 januari 2006, 13:39:17 »

Jag antar att pumpen är paralell importerad. Är det ett någerlunda seriöst företag så borde dom i alla fall hålla dig underättad eller kunna ge dig en datum som maskinen skall fixas på.
Problemet med HE9DKE är att dom småpytsar ut dom i alldeles för små serier än så länge och därmed är det brist även på reservdelar och om dessa måste tas hem ända från Japan då får du vänta!   
Skrivet av: Skorsten
« skrivet: 24 januari 2006, 13:17:28 »

Jag har en HE9a som har avfrostningsproblem (se övriga trådar) men ej fått det fixat en. Hur lång tid kan anses vara skäligt att vänta? Min pump är avslagen efter inrådan av försäljaren så den har stått still sen 2005-12-21

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!