Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fh 35 problem  (läst 2499 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad VanDanne

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Göteborg
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Mitsubishi Fh35 Installerad 2013
Fh 35 problem
« skrivet: 09 december 2013, 09:45:42 »
Hej

Har sedan 1månad tillbaka en Fh35 installerad men har nu upplevt problem som inte fanns från början.

Jag har klaffarna på innedelen inställda olika för att sprida luften och nu så ställer sig klaffarna helt rakt ut och pumpen slutar köra ut värme och fläkten slutar gå. Detta gör den väldigt ofta, på en timma så står den såhär ca 30min. När jag lyssnar på innedelen så hör jag ett lågt pumpande ljud.

I början så hade jag i princip konstant 22grader inomhus men nu kan jag ibland ha ner mot 19 när den går så sällan.

Mycket tacksam för svar

Daniel

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Fh 35 problem
« Svar #1 skrivet: 09 december 2013, 13:09:03 »
Låter nästan som köldmediebrist på grund av läckage.
Kontakta din leverantör .

Du har väl ca 22 grader på fjärren och en SOL på och det är kallare vid insuget ovanför innerdelen än vad som är inställt på fjärren?
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad VanDanne

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Göteborg
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Mitsubishi Fh35 Installerad 2013
SV: Fh 35 problem
« Svar #2 skrivet: 09 december 2013, 15:50:42 »
Jajjemen,

jag har 22grader på fjärren och sol på. Och tempen vid insuget är garanterat lägre än 22grader.

Leverantören sa att detta var avfrostning men iom att det pågår så ofta och att det varit plusgrader ute så känns inte det helt rätt.

Kan man på något sätt själv undersöka om det är brist på köldmedel?

Tack!

Daniel

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Fh 35 problem
« Svar #3 skrivet: 09 december 2013, 16:41:40 »
En avfrostning tar inte 30 minuter .
Den avfrostar dock även om det är ett par plusgrader .

Om ställer fjärren på 31 grader och fläkten på 4 pinnar för att efter ca 10 minuter mäta temperaturen ovanför vid
insuget samt mäta direkt framför utblåset så bör då utblåstet ligga på 46-54 grader om insuget är ca 20 grader.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad VanDanne

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Göteborg
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Mitsubishi Fh35 Installerad 2013
SV: Fh 35 problem
« Svar #4 skrivet: 10 december 2013, 15:39:06 »
Tackar!

Då skall jag mäta detta och återkommer så fort jag kan med svar.

Med vänlig hälsning
Daniel

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!