Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Har nästan slagit tilll...  (läst 804 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Myrrdin

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 38
  • Karma +0/-0
Har nästan slagit tilll...
« skrivet: 02 februari 2008, 19:41:26 »
Det lutar åt att jag slår till på Thoréns offert som innebär följande anläggning efter diskussion här på forumet:

Värmepump Thor-11 avgiven effekt 11,3 kW med inbyggd el-tillsats 6 kW samt reglercentral som arbetar med styrd kondensering inklusive installation och rördragning.Varmluftstillats för uppvärmning av tvättstuga/pannrum.

Varmvattenberedare TIDA500FC300L (BoRö)
Ackumulatortank TIDA-300L (BoRö)
Expansionskärl 50L inkl. montering

Veneto Fläktkonvektor FST24 med elektronisk termostat, rördragning och montering.

Energibrunn 210 meter borrning, inklusive 6 meter foderrör, grävning 4 meter mellan borrhål
och vägg, håltagning i vägg, återställning och tätning samt omhändertagande och
borttransport av borrkax.

Demontering och bortforsling av befintlig panna.
2 års garanti och Thorén trygghetsförsäkring i 6 år

Då kommer folk och föreslår att jag istället ska köpa en Nibe-pump och resten av grejorna själv hos Rinkaby, leja borrare, rörmokare och elektriker för installationen och på så sätt komma både bättre och mycket billigare undan!!

Vad tror ni?
Om ja, vilken Nibepump är bäst i ett sådant system?
Vad är ett uppskattat pris häruppe i västernorrland?
Nibe 1135-12 med VPA300/200 och UKV200 anslutna, värmer 2 våningsplan om 105m2 boyta vardera samt 100m2 källare i västernorrland.

Utloggad obelix

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 120
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Har nästan slagit tilll...
« Svar #1 skrivet: 02 februari 2008, 21:18:41 »
välj det alternativ där den som installerar har total ansvar. om du samordnar finns inget ansvar hos rörmockare eller kylfirma. vid eventuella leverans fel  kommer ingen till dig för att hjälpa till ansvaret dom har ligger mellan kopplingar och plintar. jag tog ett
paket med ansvar av vvs firman och hade jag inte gjort det hade man vart nästan 40 000 fattigare. och även dom som inte va polare med min röris fick samma hjälp .  i priset ingÃ¥r faktiskt deras försäkring i 2 Ã¥r samt funktions försäkringen . vad som än händer 2 Ã¥r efter ring säg det funkar inte fixa , värt hur mycket som helst.
obelix

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!