Skrivet av: Carl N
« skrivet: 02 augusti 2007, 18:57:23 »Ett hus ska ha minst 0.35 l/s per m2 golvyta i ventilation vilket blir 30 l/s för ditt hus. IVT rekommendrar 590:n för att ditt hus är så pass litet och de tycker säkert den räcker. Men i manualen för 490:n (som är lite kraftfullare än 590:n) så står det att den klarar ett luftflöde mellan 20 och 70 l/s vilket gör att den skulle funka också.
Själv tycker jag att 490:n också är lite klen men för ett hus på 85 m2 så är den nog tillräcklig. Med en sån så behöver du ingen luft/luftvärmepump.
Själv tycker jag att 490:n också är lite klen men för ett hus på 85 m2 så är den nog tillräcklig. Med en sån så behöver du ingen luft/luftvärmepump.
.png)














.png)




gäster: 1741
dolda: 0
användare: 2