0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och då dömmer ni ut det som installerades utan att ha sett det, det enda ni vet är det TS skrivit. Omöjligt att säga om det är bra eller inte om vi inte sett anläggningen
Jag har ju inte heller sett detta, men det är förmodligen en av IVT:s standardlösningar på denna problematik.Jag gillar inte några standard lösningar Jag löser mina problem på andra sätt efter att ha gjort min inspektion av anläggningen.Du vet,,UVL Thumbsup Och skulle jag gå bet, vilket händer, så kontaktar jag min konsult för dessa frågor och så diskuteras en lösning fram. Man måste ha ett kontaktnät där man kan fiska fram råd och tips, själv är inte bäste dräng. Tänkte på dig när jag var på statoil igår, de hade Smurfglas
Jag tycker det låter helt koko. För att det ska funka som volymtank överhuvudtaget utan att i slutet av gångcyklerna kortsluta systemet, måste du nog ha någon slags motorventil som styr det inbördes flödet mellan tank och radkrets. Men varför frågar man sig? Kan inte se någon fördel med att koppla på det sättet jämfört med en enkel seriekopplad volymtank.