Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nibe myUplink - Hur Ã¥terställer man larm?  (läst 403 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sfarestam

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Nibe myUplink - Hur återställer man larm?
« skrivet: 25 december 2023, 17:57:26 »
Hej,

Jag har en NIBE F-1155-12 som jag uppgraderade till myUplink i somras. Under eftermiddagen så fick jag ett larm om "Låg KB-ut", eller mer specifikt "EB100-Ep14". Enligt "Meddelandedetaljer" i myUplink appen så återställdes larmet några minuter efter att det löstes ut, men köldbärare in och ut är 12.2 resp 10.6 grader tre timmar efter larmet löstes ut, dvs bara elpatronen är aktiv.

Eftersom pumpen är installerad i min stuga några timmar bort så skulle jag vilja återställa den från larmläge via appen, men hittar ingen sådan funktion varken i appen eller via myuplink.com. Stämmer det, finns det verkligen inget sätt som man kan återställa den från larmläge utan att ha fysisk tillgång till frontpanelen på pumpen?

Sedan undrar jag om det finns något sätt att se via appen/weben om larmläget är aktivt (förutom indirekt genom att tex KB in/ut värdena är långt ifrån de normala).?

Utloggad kWhalp

  • Försöker bli
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 1734
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Energi- och VP-nörd
SV: Nibe myUplink - Hur återställer man larm?
« Svar #1 skrivet: 25 december 2023, 18:01:35 »
Hej,

Jag har en NIBE F-1155-12 som jag uppgraderade till myUplink i somras. Under eftermiddagen så fick jag ett larm om "Låg KB-ut", eller mer specifikt "EB100-Ep14". Enligt "Meddelandedetaljer" i myUplink appen så återställdes larmet några minuter efter att det löstes ut, men köldbärare in och ut är 12.2 resp 10.6 grader tre timmar efter larmet löstes ut, dvs bara elpatronen är aktiv.

Eftersom pumpen är installerad i min stuga några timmar bort så skulle jag vilja återställa den från larmläge via appen, men hittar ingen sådan funktion varken i appen eller via myuplink.com. Stämmer det, finns det verkligen inget sätt som man kan återställa den från larmläge utan att ha fysisk tillgång till frontpanelen på pumpen?

Sedan undrar jag om det finns något sätt att se via appen/weben om larmläget är aktivt (förutom indirekt genom att tex KB in/ut värdena är långt ifrån de normala).?

Det var bättre förr, då kunde man se larmen(?)

Återställa larm går nog inte tror jag?
(Kan prova ikväll när jag kommer hem)

 Du fÃ¥r prova skaffa en fjärrstyrd 3-fasbrytare, och se om larmet nollställs vid strömreset.

Eller frÃ¥ga en granne.   tummenupp

Utloggad sfarestam

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Nibe myUplink - Hur återställer man larm?
« Svar #2 skrivet: 25 december 2023, 18:10:32 »
Alltså, märkligt att man kan missa två så viktiga funktioner (visning av larmläge och återställning av larm) när man tar fram en helt ny app och website... Speciellt den tidigare (att tydligt visa att larmläget är aktivt) känns som oförsvarbart. Men, men, granne eller släkting får ev agera manuell återställare imorgon. Tack!

Utloggad Johnlennonx

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Nibe myUplink - Hur återställer man larm?
« Svar #3 skrivet: 04 januari 2024, 09:47:33 »
Har du pågående larm så kan de återställas i Meddelanden/inkorg och gamla larm finns i arkiv fliken på myUplink.
Har S-serien själv men ska väl ligga där på myUplink oavsett produkt.

För F-1155 finns ingen officiellt släppt mjukvara för att ansluta till myUplink ännu vad jag kan se så antar att du är betatestare? Kör du senaste versionen i så fall?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!