Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Givare trÃ¥dlöst!  (läst 1556 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mrmuppen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 88
  • Karma +0/-0
Givare trådlöst!
« skrivet: 02 juni 2008, 12:34:07 »
Hej på er

För ett år eller 3 sen så fick jag ett mail om trådlös överföring till PC från de givare som Mr Richard säljer här, jag hittade inte det lilla pappret på kopplingen då men av en händelse när jag skulle kasta en gammal dator så skummade jag igenom den innan och se vad jag fann! ;) även om personen som mailade inte fick svar så kan jag ju nu lägga upp det så att det finns tillgänglig om personen i fråga finns kvar här ;)



Sändar och motagarmoduler kan användas som typ de på Kjell o co

Sändare
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=88901&path=239000000,265500000

Mottagare
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=88900&path=

Har man inte tummen helt centralmonterad på detta så är det en enkel sak att kasta ihop!

Räckvidd? inte en susning, jag körde den några meter från ett rum till ett annat, det var bara en massa saker som gjorde det olämpligt att dra kabel som gjorde att jag byggde den...

Jag struntade i spänningsstabbarna och körde direkt på 5volt, men kan ju med fördel på sändarsidan fixa drivning till givarna samtidigt med, vet inte om sändarmodulen fixar parasitkopplingen men förmodligen gör den väl det, jag körde med extramatningen iallafall.
EDIT: Det kan vara en fördel att köra 12v in kom jag på, det kan hända att det påverkar räckvidden på sändaren.


Enjoy  studs
« Senast ändrad: 02 juni 2008, 14:55:39 av Mrmuppen »
1 och 1/2 plan 140kvm bygg-Ã¥r -77
Luft/luft Fujitsu Nocria 14 installerad i september.
Innan denna fanns en Panasonic pump som är av-installerad nu.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!