Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Behöver eran hjälp!!!!!! Ctc eco el+ eco air eller Aqua inverter???  (läst 11370 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad qvisten

  • I branschen
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 692
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
Hej!
En liten undring.

Jag har en Ecoel 1800 installerad sedan ett par år, går den att "docka" ihop med en Aqua inverter?



Acqva inVerter är en komplett värmeanläggning. Visst går det att docka men det är inte optimalt.

mvh Rickard

Utloggad Nico

  • Nico nyfiken =)
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Varberg
  • Antal inlägg: 38
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • 2010-6 dockad mot VVm240
Notera datumet när jag gjorde beställningen av en CTC anläggning. Sen dess har man blivigt blåst på en Handpenning, lämnat in två polisanmälningar och mer problem är att vänta. Allt för att man skulle spara några slantar. Vill inte nämna några firmors namn men kan bara säga att passa er för ett en-mans VVS företag i Backaryd.
Ring till inkasso och kolla upp firman först innan ni beställer lr lägger in handpenningen( kan garantera att ni kommer att backa efter kollen ) .Om det är den nu är den firman som jag skriver om. Men om man ska nämna något positivt så fick jag köpa en Nibe anläggning av VVS grossisten Dahl för ett mycket förmånligt pris. Dom blev nämligen indragna i ett hörn, och dom tyckte nog lite synd om mig så dom lät mig få tillbaka handpenningen på det vi set istället. ;D Så där handlar jag mina vvs prylar numera. Nu har jag installerat en Nibe VVM 240 och 2010-6 och är jätte nöjd.

Välj era installatörer noggrant för det är inte roligt när man blir blÃ¥st pÃ¥ pengar av skojare.  Jag kan bara inte förstÃ¥ att man kan smutsa ner sig sÃ¥ där för ett par tusenlappar och skaffa sig en massa fiender. Men han har nu fÃ¥tt betala tillbaka 3ggr sÃ¥ mycket efter ett anonymt tips till försäkringskassan. Kan nu säga att FK- gjorde ett hemmbesök och dom blev grovt Ã¥terbetallningsskylldiga för alla bidra som killen tagit. Undrar vem som gjorde det knUp
« Senast ändrad: 12 februari 2007, 14:16:13 av Nico »
Nibe 2010-6 dockad mot VVM240 Med golvvärme Wirsbo 20mm som ligger på Giha Ventilerat golv med vattenradiatorer på övervåning. Allt med tempreglering via Wirsbo CoSy Radio.

Utloggad eleson

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Kungälv
  • Antal inlägg: 721
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Om hundra år kan du skratta åt det,
- så varför inte börja genast ?
/Erland
170 kvm + 90 kvm källare + 60 kvm garage, radiatorer
då 3.5 m3 olja,
nu Thermia D10 + 180 m borrhål

Utloggad Nico

  • Nico nyfiken =)
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Varberg
  • Antal inlägg: 38
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • 2010-6 dockad mot VVm240
Jo dÃ¥  ;D.  Är inte speciellt sur över det längre a:gl
Nibe 2010-6 dockad mot VVM240 Med golvvärme Wirsbo 20mm som ligger på Giha Ventilerat golv med vattenradiatorer på övervåning. Allt med tempreglering via Wirsbo CoSy Radio.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!