Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: WIFI koppling funkar inte  (läst 421 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TimSch

  • Gäst
TimSch
WIFI koppling funkar inte
« skrivet: 11 januari 2023, 13:56:55 »
Inköpt och installerad ny Panasonic cu-hz35xke igår och tänkte i min enfald att det ska väl inte vara några problem att få till en WIFI koppling.
Men efter nu en sådär 6 timmar senare så har farbror ruttnat så alla förslag är bra förslag.

ändrade mitt nät till 2,4 (känns märkligt att 2023 inte ha stöd för 5), men har så här långt testat på 2 olika Android devicer, installerat om appen (Comfort), testat att göra en resett av wifi i pumpen (tror jag gjort rätt). hållt in wifi knappen gått upp till en 5:a och sen tryckt och hållt in SET knappen. Lite tveksam på vad exakt som händer efter det om något, känner inte att jag får någon specifk feedback att nu har det hänt.

Felet jag får vid varje uppkoppling/konfigurations försök är ett kommunikationsfel har uppstått. Jag kommer så långt att jag får trycka på att jag ska ansluta till min pumps wifi, klickar på den och det jag ser är att det flashar till ett till likadant nätverk och sen kommer kommunikationsfelet upp. Telefonen byter nät och och jag ser att den är fortsatt uppkopplad mot pumpensnät men kommer liksom inte vidare därifrån.

Börjar bli lätt trött på den ganska enkla procedur som är vansinnigt svår att komma vidare med.

Lite fundersam på om det inte borde gå att ansluta via en QR kod men kan vara så att den inte finns på pumpen eller så har jag fått en gråimport.

Så några ideer därute?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!