Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nordic Inverter  (läst 3000 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

QwaQwa

  • Gäst
QwaQwa
Nordic Inverter
« skrivet: 25 januari 2013, 10:11:03 »
Hej!
Jag installerade (via firma) en nordic inverter 2009 och körde den en vinter (avstängd sommartid). Installerade bergvärme 2010 och den har inte gått en sekund sedan dess. Nu till min fråga.
Vad kan man begär för pris för produkten? Vad kostar det att anlita en firma att plocka ned den?
Det är pump (utblås som sitter inne på väggen) en modul ute och en fjärrkontroll.
Jag bor i ett hus på 180 kvadrat.
Tacksam för hjälp!

QwaQwa

  • Gäst
QwaQwa
SV: Nordic Inverter
« Svar #1 skrivet: 25 januari 2013, 10:44:47 »
Länk till bilder på pumpen.
http://www.blocket.se/vi/45015175.htm

Utloggad P3i

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 34
  • Karma +0/-0
  • Kyltekniker
SV: Nordic Inverter
« Svar #2 skrivet: 28 januari 2013, 20:41:15 »
En seriös firma borde inte ta mer än 1000kr för att plocka ner pumpen. Du får nog inte mer än 3000kr skulle jag gissa på eftersom du inte kan lämna garantier på varan.
P=Q*M*C*DT

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Nordic Inverter
« Svar #3 skrivet: 29 januari 2013, 12:36:22 »
Tveksamt om någon firma gör det för 1000:- ?
Tar en stund att köra tillbaka soppan, demontera inne och utedel + att firman ska ta sig dit och tillbaka.
Finns det en firma i direkt närhet som har nÃ¥gon montör som är "ledig" sÃ¥ kanske det gÃ¥r  :)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Jästen

  • Gäst
Jästen
SV: Nordic Inverter
« Svar #4 skrivet: 29 januari 2013, 13:18:39 »
Köra tillbaka soppan kanske TS kan klara själv. När det är gjort är det ju ganska enkelt att ta isär rören och plocka ner ute- o. innedelen. Kostar det +1000 papp kan det vara värt att sätta sig in i hur man gör. tummenupp
Finns ju beskrivet här sen tidigare hur man kör tillbaka kylmediet till utedelen. Kan dock inte söka fram den tråden då jag tyvärr bara är jäst. a:gl

QwaQwa

  • Gäst
QwaQwa
SV: Nordic Inverter
« Svar #5 skrivet: 30 januari 2013, 07:56:53 »
Tack för svar och hjälp!
Har nu en köpare om betalar 4.500kr för pumpen och då plockar han ned den också.
Min fråga är nu behövs det specialkunskap för nedmontering?? tänker bara så jag inte står där med en helt demolerad vägg när köparen är klar....

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Nordic Inverter
« Svar #6 skrivet: 30 januari 2013, 08:21:18 »
Om man bortser ifrån lagkravet på kylteknisk certifiering så är det så klart bra om man vet vad man gör så att man inte släpper ut en massa miljöpåverkande kylmedia i naturen. Det finns några trådar här på forumet som beskriver hur man kör tillbaks kylmediat i utedelen och kranar av den. Även om man inte tycker att man behöver ta hänsyn till miljön så kan det ju vara bra att ha kvar kylmediat när man skall sätta upp VP'n igen...
Sen är det, som du antyder, bra om man är någorlunda händig så man inte tar sönder saker i sin iver att få lös prylarna från väggen.
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 654
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!