Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fujitsu 12LTCN och 09 LM Slim. NÃ¥gon som har?  (läst 2271 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad reednil

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
Fujitsu 12LTCN och 09 LM Slim. NÃ¥gon som har?
« skrivet: 16 januari 2016, 00:23:56 »
Någon som har köpt någon av dessa modeller och har erfarenhet av dem?
Håller på att bygga hus med Prefabriken. 122 m2 i 2-plan + 35 m2 musikstudio och förråd byggt av två gamla lastbilsskåp. Kommer att värmas upp med 1 Fujitsu 12LTCN på BV och 1 Fujitsu 09 LM Slim på ÖV. I studion 1 Fujitsu 09 LM Slim. Nibe F110 tar hand om varmvattnet och ventilationen.

Beräknas att dra 40 kwh / m2 trots många stora fönster.

Klart sommar 2016.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Fujitsu 12LTCN och 09 LM Slim. NÃ¥gon som har?
« Svar #1 skrivet: 16 januari 2016, 14:26:38 »
Jag har installerat åtskilliga
kan rekommendera dessa
nu är det dock rätt stor skillnad effektmässigt på de två du frågar på.

Utloggad reednil

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
SV: Fujitsu 12LTCN och 09 LM Slim. NÃ¥gon som har?
« Svar #2 skrivet: 16 januari 2016, 22:52:06 »
Har tänkt att ha 12LTCN på BV och 09 LM Slim på ÖV samt värma ett musikrum på 35 m2 med en 09 LM Slim.

Hur är pumparna ljudmässigt? Tysta? Någon har sagt att de har ett lite mer högfrekvent och störande biljud. Något som du har upplevt?

Jag tycker att de verkar klockrena på allt (effekt, förbrukning, design, pris), det enda jag funderar på är väl egentligen upplevelsen av ljudet då innerdelarna är små. Små fläktar brukar betyda ett mera intensivt och irriterande ljud.

De har ju ett ganska högt luftflöde, så att de är deklarerade till ett lite högre Db är ju inte så konstigt. Som sagt det är mer upplevelsen av ljudet.
Håller på att bygga hus med Prefabriken. 122 m2 i 2-plan + 35 m2 musikstudio och förråd byggt av två gamla lastbilsskåp. Kommer att värmas upp med 1 Fujitsu 12LTCN på BV och 1 Fujitsu 09 LM Slim på ÖV. I studion 1 Fujitsu 09 LM Slim. Nibe F110 tar hand om varmvattnet och ventilationen.

Beräknas att dra 40 kwh / m2 trots många stora fönster.

Klart sommar 2016.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!