Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Panasonic R410A  (läst 10682 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Seth_72

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Panasonic R410A
« skrivet: 20 november 2014, 10:59:36 »
Hej jag har köpt ett hus i våras med en Panasonic R410A tror den är från 2006
jag har ett problem att den stannar efter en stunds körning ca 5min ena gången kanske 10 minuterskörning nästa gång.
den bara står liksom och blåser lite ljummen luft kan stå länge ibland kort tid sen startar den blåser ca 2 -5 minuter sen stannar den
ibland pulserar den bara luft ibland kall ibland ljummen , har hänt lite varm luft .
den lever sitt eget liv , men vad jag läst så finns den massa felkoder man kan läsa om och då om det är fel skall timerlampa blinka men det gör den inte

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Panasonic R410A
« Svar #1 skrivet: 20 november 2014, 12:58:10 »
R410A är köldmediat i maskinen och inte modellbeteckningen.
Modellbeteckningen finner ni på högra sidan på utedelen samt underkant eller på högra sidan på innerdelen.
Det ska börja på CS- eller CU- följa av bokstäver/siffror.

Står den HEAT i displayen på fjärrkontrollen ?
Annars ändrar du via MODE knappen så det står HEAT

Om man har ställt in börvärdet på tex 21 och det är 21 grader i insuget vid taket så kommer den att prova
starta lite grann ibland men som regel står den bara och kör lägsta fläkthastighet för att kolla hur varmt det är.
Om du  ställer den pÃ¥ 30 grader via fjärren startar den dÃ¥ upp och ger ordentligt med
varm luft efter 10-15 minuter och ställ fläkthastigheten på steg 3 eller 4 med fjärrkontrollen via knappen FAN ?

Har den hittat ett internt fel så ska timerlampan blinka.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Seth_72

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Panasonic R410A
« Svar #2 skrivet: 20 november 2014, 13:11:29 »
tack för svaret kommer ej ihåg vilken modell det är exakt men slutades göras 2007 tror jag
ja den står på heat och skall kolla över alla funbktioner igen
timer lampa lyser inte då är väl allt som det skall vara ?


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!