Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: viska
« skrivet: 06 juli 2006, 14:37:16 »

Hade en Nordic som bara strulade. Fick samma erbjudande som din syster, men jag skulle endast stå för installationskostnaden på 5000:-.

Sade ok till detta, men med krav på att behålla den gamla maskinen. Detta var ok. (Fast montören blev lite frågande då han vanligtvis tog den gamla med sig som skrot,,,)

Min nya Sanyo fungerar bra, förutom att utomhusdelen är betydligt högljuddare än Nordicen. Riktigt högt!!! Ringde butiken och påtalade detta och fick till svar att, jodå den kan vara lite högljud, men det var helt normalt  huvuddunk...

(Och den gamla maskinen fungerar som en kylare istället i 30 graders sommarvärme  ::))

Skrivet av: DF
« skrivet: 25 juni 2006, 21:41:54 »

Tack för tipsen.

Syrran har gjort en deal med företaget och får en Sanyo 123:a installerad för 8500:- (kanske lyckas pruta lite till). Jag tycker dock det är en ok affär då  NA pumpen är över två år gammal och hon får en pump som kostar över 20 000 med installation.

Tror nog hon blir en nöjd VPägare nu!

Mvh Daniel
Skrivet av: Bosse-värmepumpsdo
« skrivet: 22 juni 2006, 16:30:18 »

Rikta fjärkontrolen motsats hål från pumpen och tryck till 23 grader
mera behövs inte

Skämtare!
skulle fjärren bli osynkad så äter jag upp min doktorshatt! (Jag och Refat el sayed)
Skulle i så fall bara kunna hända på NA.
Skrivet av: Pena1
« skrivet: 22 juni 2006, 13:20:41 »

Rikta fjärkontrolen motsats hål från pumpen och tryck till 23 grader
mera behövs inte
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 04 juni 2006, 10:10:00 »

Det fel som du nu hänvisar till är väl antagligen en felaktig eller lös tempgivare. Skuille inte tro att hon kan kräva en ny maskin av den anledningen, en vanlig reparation borde fixa problemen.

Allt annat är nog upp till säljarens goodwill.
Skrivet av: Bosse-värmepumpsdo
« skrivet: 03 juni 2006, 16:55:44 »

Hej!

Skriver nu för min systers räkning, hon fick en Nordic Air installerad för 2 år och 2 månader sedan.  Det har varit problem med den ett antal gånger, det senaste är att det blir för varmt, man kan sätta den 19 och det blir 23.

Hon har försökt få den utbytt mot en annan, men försäljaren/installatören ville då ha 10 000 för att sätta dit en Sanyo istället. Det tycker jag låter väl mycket när man redan betalt 16 000 en gång.

Vad har hon för rättigheter? Ska installatören sätta dit en ny kostnadsfritt? Eller ska man göra det till en försäkringsbolagsfråga?

Tacksam för svar!

Mvh Daniel

Tyvärr är produkten såld före det att 3 års reklamationsrätt lagfördes!
Produkten är "broken as disigned" förkortas Bad!
10000kr är faktiskt en backaffär för installatören, men kontakta försäkringsbolaget så borde allt fixa sig!
Skrivet av: link
« skrivet: 03 juni 2006, 13:03:16 »

Att reklamera en vara innan två har gått efter köpet brukar lyckas, eftersom det finns stöd i konsumentköplagen för reklamation inom två år. Eftersom det har gått något mer, beror möjligheterna mer på vilka garantier/försäkringar man får med vid köpet. Lusläs villkoren vid köpet och lusläs även villkor i hemförsäkringen. Det är svårt att ge något exakt svar utan att ha sett villkoren för köpet...

Om jag förstod rätt så finns försäljande företaget kvar och det är bra eftersom det är alltid de som har det primära ansvaret för en såld vara/tjänst. De kan hänvisa hur mycket de vill till generalagenter och tillverkare och mellanhänder, det är ändå de som har ansvaret mot kund. Om tex generalagenten skall stå för ersättning så är det något som inte angår slutkunden, det är en affär mellan säljande företag och generalageten.
Skrivet av: DF
« skrivet: 02 juni 2006, 22:11:24 »

Hej!

Skriver nu för min systers räkning, hon fick en Nordic Air installerad för 2 år och 2 månader sedan.  Det har varit problem med den ett antal gånger, det senaste är att det blir för varmt, man kan sätta den 19 och det blir 23.

Hon har försökt få den utbytt mot en annan, men försäljaren/installatören ville då ha 10 000 för att sätta dit en Sanyo istället. Det tycker jag låter väl mycket när man redan betalt 16 000 en gång.

Vad har hon för rättigheter? Ska installatören sätta dit en ny kostnadsfritt? Eller ska man göra det till en försäkringsbolagsfråga?

Tacksam för svar!

Mvh Daniel

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!