Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Är min Nibe 1215-7 trasig?  (läst 7135 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jakob Larsen

  • Gäst
Jakob Larsen
SV: Är min Nibe 1215-7 trasig?
« Svar #15 skrivet: 19 december 2011, 16:59:32 »
Tack för alla svar, nästa vecka kommer servicefirman igen och skall kolla "effekten på kompressorn" som jag befarar inte ger vad den skall.

Jag tror nog att detta varit paj länge, så jag undrar om deras två-års-garanti också täcker mina högre räkningar förra vintern.....


Utloggad gunnarb

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 210
  • Karma +0/-0
SV: Är min Nibe 1215-7 trasig?
« Svar #16 skrivet: 30 januari 2012, 07:13:45 »
Om du får stora kostnader för att åtgärda felet så skulle du eventuellt kunna hävda dolt fel mot säljaren. Anledningen skulle vara att du mot bakgrunden av att han bytt kompressorn nyligen inte ska behöva förvänta dig att VP inte fungerar samt att det inte med rimlig insats varit möjligt för dig att upptäcka detta fel före köp.
Bor i fastighet med 3 st. IVT Greenline F70 (70kW) värmepumpar anslutna till sjövärme och 8 st. 220 m djupa, borrhål samt 300 kW fjärrvärme. Daikin X30 luft/luft-värmepump för luftkonditionering. Fritidshus 1 med Daikin Solo XRH30 luft/luft-värmepump, fritidshus 2 med Daikin Caldo XRH40 luft/luft-värmepump.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!