Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nu är jag förbannat trött pÃ¥ telefonledningen över min altan!!!  (läst 1208 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Har en telefonledning rätt över min altan, (är grannens telekabel) är väl som det är med det då huset redan hade både altanen och ledningen där när jag köpte kåken.
För drygt ett årsedan så satte sig stolpen aningen snett och den var synligt dålig.
Ringde då till Sxxxxxa och sa som det var, de skulle då skicka en som skulle kolla på det.
Kom en liten mes och och gjorde bedömningen att den varken satt sig eller var nåt fel på.
MEN när det blev fel i stolpen och reparatörerna kom ansÃ¥g de den vara för dÃ¥lig att klättra i sÃ¥ de fick beställa en ny kreosotstolpe att hänga kabeln i  :::_)
(tror den första mesen bara skulle va redigare än mig och inte erkänna att jag hade rätt)
Nu är den nya stolpen pÃ¥ plats, joka har sämre bredbandshastighet och en kabel som gÃ¥r cirka 2m lägre än den gamla sÃ¥ nu kan jag ha den som tvättlina bak pÃ¥ min altan  FiR FiR
Ringde till Sxxxxxa och sa att skiten ska nu NER och dras om bort frÃ¥n min altan, men det gick ju inte va klart för det var den förra husägaren ansvar att se till att den inte skulle gena över min altan  Sc:,h
Skitsamma, sa dÃ¥ till den dryge att Ã¥k dÃ¥ hit och höj kabeln med 2m och fÃ¥ den dit som den var tidigare sÃ¥ slipper ni problemet med att "vandaler" river ner den varje natt tills ni tröttnar pÃ¥ att hänga upp den varje morgon och beslutar att gräva ner den  ::)
Det skulle dom dÃ¥ iaf göra  tummenupp
MEN sa jag, stolpen som ni satt dit är ju lägre än den förra sÃ¥ det gÃ¥r inte att sätta kabeln högre upp med den stolpen som är där nu  :-))
Kabeln är idag spänd sÃ¥ det är inte därför den hamnat lägre heller sÃ¥ jag vet inte hur de ska göra med det där  dontknow
Det slutar säkert med att de skaffa en högre stolpe och byter ut den=dubbelt arbete  :::_)
Får se hur det går med det här, kabeln ska iaf en bra bit högre upp över min altan eller så ska den bort helt, det beror på hur mkt Sxxxxxan är villiga att krångla med denna kabel, joka han kommer aldrig att ge sig (host host, börjar känna cancer i luftrören från kreosotstolpe)
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad shelter

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Tekniknörd
Kresosot sprider sig inte speciellt så du behöver nog inte oroa dig för hälsan iaf, men stolpen är ju ny så den luktar väl en del kan jag tänka mig.
Dom gräver nog tyvärr inte i onödan så jag tror chansen att få kabeln nergrävd är liten, om du inte gräver själv förstås så kanske ni kan göra en deal, vad vet jag.
Panasonic CU-6501 AVT (CU-E12EKEB)
Fujitsu LEC-N 12

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
Det är väl kanon med en tvättlina nu när tumlaren är trasig :)
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Jo för fasen den kom som en skänk från ovan den där kabeln och precis lagom till då tummlaren gav upp ;)
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad karlmb

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: HindÃ¥s
  • Antal inlägg: 3361
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Riktiga motorer är multiplar av 3
    • etanol.nu
Sxxxxxa är allt annat än affärsmässiga i lägen som detta. De skiter fullständigt i om det blir dyrare, bara de kan hålla sig till sina policies.
Sjövärmepump modell 1981..:
http://e-logger.se/pub?CTH1&p=4
Installerad i hyffsat tilläggsisolerad trävilla byggd 1939, öster om Göteborg, ca 150 m2 + tillbyggd 2a vån, ännu ej uppvärmd (Totalt ca 240 m2 när allt är klart).
Genomgående golvvärme på träbjälklag i bv, kommer att bli huvudsakligen radiatorer på övervåningen. 3-glas i nästan hela huset.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!