Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ny manöverpanel till ES3  (läst 935 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad brusper

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Stora Dyrön, Sverige
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • ...och inled mig ej i frestelse - jag hittar själv
Ny manöverpanel till ES3
« skrivet: 10 februari 2021, 22:45:24 »
Flera av tryckknapparna på manöverpanelen på min ES3 gav upp. Stod inför att antingen hitta en "ny" ES3 eller en ny panel. Ingen av lösningarna verkade framkomlig så jag satte mig ner och gjorde en "reverse engineering" på den befintliga panelen för att kunna tillverka en ny panel.

Resultatet ser ni på bilderna.
Hus: cirka 140m2 + 70m2 källare ovan mark på Dyrön, Västkusten. Byggt 1938, tilläggsisolerat, treglasfönster 2007-2010. Mittenplanet har golvvärme under trägolv, takvåningen en radiator, källaren blandat 50% golvvärme i golvflyt och en radiator för resten.
VP: Varmitec 8TBR (2008) dockad med solfångare (60 vakuumrör, 2010) samt 34m2 solceller med microinverterare (2014). Borrhål aktivt djup 160m.
Styrning/mätning: Allt styrs och mäts via openHAB/InfluxDB/Grafana på en Raspberry Pi inklusive z-wave för belysning och annan styrning samt en del Telldus-sensorer och egenbyggda one-wire temp-sensorer. Data på elförbrukning och produktion samlas in via SDM630:or på MODBUS.
Aktiv styrning av förbrukare för att minimera elexport till nätet. Inaktiv styrning av hustrun...

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!