Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Tillsatsvärme indikerar driftläge men ingen ökad radiatortemperatur  (läst 597 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Permo

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 171
  • Karma +0/-0
  • Lär mig om värmepumpar
Termia Classic 105

Haft en annan tråd gällande ev fel på brinepumpen, men den är konstaterad ok.
Har fortfarande bara 37 ËšC i radiatorvattnet men -10 Ëš C ute och det blir kallt inne.
Noterar att TS är aktiv 100% men inget händer.
Tidigare vintrar har jag haft närmare 50˚C på radiatorvattnet och TS hoppar in och ut för att stötta vid behov.
Inga varningar och i driftläge bara VP är temp konstant runt 37˚C. Ställer jag in läge Auto hoppar TS in efter 20 sekunder men jag får inte varmare radiatorvatten för det.
Kan det vara något fel på TS eller har jag något annat tänkbart fel som orsakar problemet.
Kompressor ny 2014
Ny brinepump 2018

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9628
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
Är alla säkringar hela? Både till pannan i el-centralen och huvudsäkringarna vid el-mätaren? Om det är fel på någon av de sistnämnda märks det på andra håll i huset också.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad Permo

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 171
  • Karma +0/-0
  • Lär mig om värmepumpar
Alla säkringar ser hela ut och inget annat konstigt i huset.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!