Skrivet av: AndreasNy
« skrivet: 26 november 2023, 00:12:22 »Den är inställd på 7dagar. Men känns som tillsatsen går in väldigt mycket
Skrivet av: AndreasNy« skrivet: 26 november 2023, 00:12:22 »Den är inställd på 7dagar. Men känns som tillsatsen går in väldigt mycket
Skrivet av: Pekka Ståhlberg« skrivet: 25 november 2023, 21:31:17 »om man har ställt in legionellakörning var 14:de dag borde det väl inte påverka förbrukningen så mycket...
Skrivet av: AndreasNy« skrivet: 25 november 2023, 13:21:32 »Tjena. Jag har bergvärme för att värma vårt hus på 150kvm. Sitter element i varje rum och allt drivs av en thermia diplomat 10. Jag har kört på enbart värmepump sista tiden. Men fick höra att man inte ska göra det. Tydligen måste man ha driften på auto för att tillsatsen ska gå in och höja tempen till 65grader och ta bort legionella bakterier. Stämmer detta? Gör den inte det om man kör med värmepumpen?
Testat att köra på auto nu i två veckor och ser att förbrukningen har ökat med det dubbla. Känns ju inte så lockande |