0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för tips!
[Hej och ursäkta verkligen sent svar! Jag hade inte fattat att jag fått fler svar i tråfen( är nog van vid notifikation via e-post, har inte lärt mig det här forumet.🙂) Jag postar jättegärna värden, men är osäker på vilka värden jag ska fota?Det sitter en meny på badrumsväggen där det går att ställa in program för värme, vet inte om det betyder att värmen är elektrisk i badrummet? quote author=kWhalp link=topic=83877.msg850651#msg850651 date=1730269218]Jag gillar Ockhams Razor.Har ni alltid haft problem varje höst typ, eller är det ett nytt problem? Hur gammalt är huset?Vore jättesnällt om du kunde posta lite info-värden här i forumtråden.Luft i systemet är väl mest troligt, eller för låg hastighet på cirkpumpen som tidigare hintats om, eller en kombination.Är du säker på att golvvärmen i badrummet som är varmt, inte är elektrisk (sitter det en termostat på badrumsväggen)?.Det är konstigt att du får olika varmt vatten i handfat, och dusch, om inte blandarna är kraftigt olikställda förstås.Tiden till varmvatten beror på röravståndet från värmepumpen, och om rören passerar kalla områden i betongplattan. Tappställen närliggande till värmepumpen, blir snabbare varma, och vice versa, men de ska i regel bli lika, om inte varmvattnet tar slut, samtidigt som man testar.Möjligen testade du först när du(ni) duschade, (fick varmvatten) och provade sedan laga mat/frukost, och då var varmvattnet slut.Men posta värden här, så kan vi även utreda andra, eventuella problem, förutom luft i systemet, och cirkulationspumpen.