0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Utryckte mig fel, det relä jag syftade på är det som styrkortet startar kompressorn med.De startrelä du hänvisade till är väl det relä som kopplar in startkondensatorn under startförloppet.Mitt mål är att lär mig något nytt var dag, så nu är det uppfyllt.Hade faktiskt ingen aning om detta startrelä som tydligen också skulle kunna va en felkälla.
Men som sagt, jag tvivlar. Det enda som skiljer driften över tid är larm motorskydd när frånluften är 1-2 grader lägre. Om jag utgår från att det är en ökad strömförbrukning, vad är det i elektroniken som väger den?
Vad menar du med strömförbrukning? Menar du totala energianvändningen kWh så ökar det om inte kompressorn går, då får den spetsa med direkt el. Eller menar du strömmen Amp. till själva kompressorn?
Kolla så att den tryckutjämnar ordentligt innan start, ett långskott men kan va värt att kontrollera så man kan utesluta det.
had een i en brf för en tiid sedan som larmade på motorskydd uppstart. tydligen har de larmet flera funktioner. Men när inte hetgasen ökar inom viss tid så får man det larmet. Det kommer också när kondning är trasig. Kollla temp på hetgasen. Ibland får man värma upp med elpatron ett tag innan, för om ett hus är utkylt, 8 det som jag hade problme med hade golvvärme) så hinner inte temp i tanken öka tillräckligt snabbt utan larmet kommer.
Hej, Har du dragit ur slangen ur batteriet för att undvika den automatiska avfrostningen? Nej den går tyvärr inte att köra utan utegivare och den kan inte ge detta larm.
Ja, slangen är bortkopplad.Jag får väl byta relä och konding då. Alla dessa samband ser jag kanske för jag vill se dem och hitta felet, de är kanske slumpmässiga.