0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I praktiken är det nog mer eller mindre ingen skillnad för kunden om det är garanti eller försäkring.Det som eventuellt kan skilja är väl handläggningstiden eftersom det är två parter inblandande i hanteringen av ärendet.Så lite är väl hela denna diskussion "en storm i ett vattenglas", och som så många gånger förr är det detaljer som diskuteras, detaljer som för de allra flesta totalt saknar betydelse.
Vet ej hur det är i detta fallet men om kostnaden för skadan är mindre än självrisken för hemförsäkringen så brukar ingen ersättning utgå.MvhD
Fel
Jag sade inte att det är så, undrade om det är så.Ser att försäkringen ligger hos Arctic och det gör mig mer fundersam. Kan du ladda upp eller länka till fullständiga villkoren på trygghetsförsäkringen ?D
Tjena, Daikin använder väl själva arctics försäkringar?
Absolut, på bergvärmen.Dock inte på luft/luft.En reparation på en bergvärme ligger oftast över självrisken på en villahemförsäkring så där blir det oftast inget problem. Vi informerar även kunderna om villkoren för trygghetsförsäkringen.På en luft/luft kan reparationskostnaden understiga självrisken och då blir det problem. Av denna anledning lyfte jag fram ev. problem.Hade du villkoren för Arctic hos er ?DTjena, jag tycker du skall kika lite på arctics hemsida där finns säkert deras villkor. Alt så tittar du hos er själva som gör reklam för samma försäkring.