Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: CO2 som inte gÃ¥r  (läst 1708 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad eebee

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
CO2 som inte går
« skrivet: 06 februari 2018, 20:07:58 »
Min CO2 9kW beter sig märkligt. Utedelen försöker starta  och gÃ¥r nÃ¥gra sekunder, men stänger av nästan direkt. Elpatronerna verkar inte gÃ¥ in och värma varesig uppe eller nere i tankarna. Jag fÃ¥r inga felkoder, utan allt verkar ok.
Finns gamla felkoder H11, men jag tror att de är sen tidigare problem. Det är ju inte så lätt att veta eftersom det inte står några datum på felen.

Vi trodde att det skulle kunna ha varit att radiator delen ute hade frusit ihop, men jag har värmt och värmt och det känns som att det inte är det längre. Jag lurar på om det är nåt med strömmätarna då vi har bytt både mätartavla med huvudbrytare och säkringspanel strax innan problemen började. Börjar bli lite trist med 25 minus ute och 35 grader i övre tanken på en bra dag.

Några idéer?

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29373
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: CO2 som inte går
« Svar #1 skrivet: 06 februari 2018, 21:42:38 »
Kolla att alla säkringar till grejerna är OK.
Det sitter även en intern säkring på utedelen (vet inte om det är en dvärgbrytare eller nått annat).
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!