Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Byta kompressor,kombinera annan pump med sanyo co2 eco?  (läst 3547 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dnie87

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Byta kompressor,kombinera annan pump med sanyo co2 eco?
« skrivet: 31 augusti 2016, 00:01:59 »
Hej! Har gjort många inlägg tidigare ang min fruktansvärt jävliga sanyo co2 eco. Och nu har det kommit felkod h02 vilket verkar tyda på ett kretskortsbyte när jag pratat med lite VVS firmor. Vi har bokat felsökning så vi får väl se vad domen blir då. Hur som haver så är våras system ca 11 år gammalt och livslängden verkar jul inte vara bättre än så. Om man nu inte kan reparera det här felet eller få tag på delar kan man då köpa en annan kompressor/utedel och kombinera med innedelen? Gäller en 4.5kw pump. Känner mig osäker på att kanske kosta på en gammal pump ett nytt kretskort för ca 10 tusen då man kanske kan köpa en helt ny pump för samma pengar ca?

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29385
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Byta kompressor,kombinera annan pump med sanyo co2 eco?
« Svar #1 skrivet: 31 augusti 2016, 07:29:38 »
Innedelen är i princip en CTC EcoEl, dock tror jag inte den kan styra en EcoAir värmepump med den inbyggda styrningen.
Det som skulle kunna funka helt OK är att köpa en EcoAir + EcoLogic (styrenhet) och koppla in på denna innerdel.
Priset för detta är dock ca 40 + 7 kkr, inkoppling gör du själv om du inte har tummen mitt i handen.

Sen kan man ju koppla vilken luft/vatten-värmepump som helst med vatten i utedelen mot denna pannan om man vill (förutsatt att shuntstyrningen funkar OK)?
« Senast ändrad: 31 augusti 2016, 07:32:48 av Carl N »
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!