Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Äntligen är larm 163 hög kondensor in löst! F2120 VVM320  (läst 1143 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kojak77

  • Signatur
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 116
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Efter förra uppdateringen av firmware så försvann äntligen larm 163. Ändå sedan jag köpte anläggningen(4-5år sedan) så har detta stört mig. Varken Nibe,installatör eller någon här på forumet har kunnat lösa det. Måste vara en ny anställd indisk programmerare som fixade firmware.

Då jag vet att det är många som har detta på sina pumpar, så är tipset att uppdatera.

Det försvann redan med den förra uppdateringen inte med den senaste som kom 2020-10-06.

Se bifogad bild så förstår ni min lycka

Nibe F2120-12, VVM320.
FTX Systemair VR400

Fristående hus(1970) 220kvm, badrum samt gästtoalett vattenburen golvvärme, övriga rum radiatorer. Tilläggsisolerad vind. Innerfönster bytta mot isolerglas(U-värde 1,4 hela fönstret).
Södertälje regionen.

Pool 38 m3, värms med separat poolpump, men påverkar givetvis totala elbehovet.
5st i familjen, inomhustemp 22C.

Utloggad Bauta

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Selvom du har fået løst dit problem kommer jeg lige med mine erfaringer.

Jeg har også haft denne indformationsmeddeles og den kom typisk når jeg lavede varmt vand. Jeg fik den til at gå væk ved at skrue ned for flowet når den lavede varmt vand. Det kan man enten ved at skrue ned for ladepumpen ved vv produktion eller ved en reguleringsventil på returen fra din vv beholder.
Det Nibe nok har løst nu er at den i auto selv kan regulere flowet korrekt, hvilket jo er rigtig godt 😊

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!