Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT Tillverkningsland  (läst 3655 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Amon

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
IVT Tillverkningsland
« skrivet: 26 augusti 2010, 21:52:01 »
Hej,

Bara en nyfiken fråga, jag har tagit in lite olika priser på värmepumpar och nu bestämt mig och beställt en Toshiba Polar 2, som jag tyckte var den vassaste aggregatet, dessutom verkade företaget jag köpte den av seriöst.

Min fråga, var tillverkas IVT-pumparna, killen som var hemma hos mig från Toshiba sa att dom inte är svenska, stämmer det? Han påstod att det är kinatillverkat och bara påklistrat med IVT-märket. Har kollat hos en bekant och det står inget tillverkningsland på märkskylten???Är det inte krav på det??
Är det någon som vet var pumparna tillverkas?

Amon

Inloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29336
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: IVT Tillverkningsland
« Svar #1 skrivet: 26 augusti 2010, 22:15:07 »
IVT nordic inverter är egentligen Sharp som "Nordenanpassats". Vilket land de tillverkas i lÃ¥ter jag däremot vara osagt.  :-\
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!