Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: AKUT: Motorskydd har löst ut!  (läst 5273 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zoo

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
AKUT: Motorskydd har löst ut!
« skrivet: 28 januari 2007, 12:21:43 »
Hej,

igår hade vi överbelastning av elen så en av huvudsäkringarna löste ut. Tvättmaskin, värmegolv, 4 plattor på spisen mm.. Inga problem, byt säkring och allt är uppe igen....

Dock..... På min IVT Greenline HT C7 från 2003 som gått problemfitt sen dess fär jag felmeddelande och "röd lampa"... "Motorskydd komp (MB1) har löst ut". Detta uppstog när det var överbelastning i nätet vilket alltså nu är åtgärdat..... Stänger jag av pannan helt eller "kvitterar" felmeddelandet får jag dock samma fel igen när den startar om efter några minuter... Det är ju lite kallt nu och jag behöver få igång pannan så fort jag kan... ÄR det nån som vet hur jag nollställer detta "motorskyddsmeddelande"?

tack på förhand...!


Utloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7640
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
SV: AKUT: Motorskydd har löst ut!
« Svar #1 skrivet: 28 januari 2007, 12:33:51 »
Jag vet inte hur det är på IVT men normalt sitter det en återställningsknapp på motorskyddet, du får öppna fronten och trycka in en liten (röd tror jag) knapp.
Det brukar vara två knappar på motorskyddet du kan utan fara trycka på bägge
Kontaktor och motorskydd är en sammankopplad enhet
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

Utloggad Zoo

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: AKUT: Motorskydd har löst ut!
« Svar #2 skrivet: 28 januari 2007, 12:42:34 »
Japp, Tror det är så... Jag har naturligtvis förlagt instruktionsboken, men jag lyckades surfa fram att man skulle återställa en automatsäkring under luckan... Jag har alla fall fått igång pumpen igen.... Verkar lovande så här långt... Tack för rådet...

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!