Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Världens största bluff !  (läst 21731 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
Världens största bluff !
« skrivet: 27 april 2007, 23:04:35 »
Världens största bluff startades av en svensk, >:( och politikerna tog bluffen till sig att användas i deras syften, fiR:
Kollade på tv 4 fakta "klimatförändringarna en bluff?" Den dokumentären borde alla se.
http://www.tv4.se/tvtabla/episode/443561.html
För jäkligt att man kan lura hela mänskligheten! Co2 har inget med klimatet att göra, däremot tvärtom och det är solfläckarna, solens aktivitet som styr. Det anser jag vara helt klarlagt efter att ha sett och fått det förklarat i dokumentären. knUp
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7651
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
SV: Världens största bluff !
« Svar #1 skrivet: 27 april 2007, 23:12:40 »
Bra att det kommer lite andra fakta än "co2 maffians" "sanningar"
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2497
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Världens största bluff !
« Svar #2 skrivet: 27 april 2007, 23:15:32 »
Är det inte lite som att gripa efter ett halmstrå nu?

En undersökning visar att rökning är ofarlig gör knappast de 1000-tals som hävdar motsatsen mindre riktiga.

Samma här 1000-tals experter eniga sedan kommer ngn mediawannabe och hävdar motsatsen och då skulle plötsligt alla de andra ha fel...

Ja ja den som lever får se...

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34893
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Världens största bluff !
« Svar #3 skrivet: 27 april 2007, 23:23:05 »
Jag tror också på filmen, förmodligen har CO2 inte så mycket med klimatförändringarna att göra, däremot måste vi alla inse att vi inte i all evinnerlighet kan fortsätta att slösa på jordens resurser som vi nu gör.
Ett uppvaknande är därför på sin plats även om CO2 inte kommer att orsaka jordens undergång.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
SV: Världens största bluff !
« Svar #4 skrivet: 27 april 2007, 23:31:26 »
Det värsta är att det finns fakta som förklarar det hela, men som har mörkats. Kl art att det inte skadar om vi är återhållsamma med nyttjandet av resurserna men så som aktivisterna gått på har man knappt vågat släppa en fis uta att få dåligt samvete. Och man undrar vad mer som är mörkat? Sc:,h
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad Ville Vessla

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1124
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Världens största bluff !
« Svar #5 skrivet: 28 april 2007, 07:36:48 »
Världens största bluff startades av en svensk, >:( och politikerna tog bluffen till sig att användas i deras syften, fiR:

Vad skulle deras syften vara, jag tycker nog inte att just nånting hänt annat än lite prat.
Nibe 1115-5, Borö 500/250FR, 1 1/2 plan timmerhus 170kvm från ca 1900 beläget i Jämtland. Pannrum urgrävt i berget.

Utloggad k

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 34
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Världens största bluff !
« Svar #6 skrivet: 28 april 2007, 08:45:42 »
Ingen som funderat om istiden.Fanns fan inga bilar,maskiner mm.
Var det djuren som pruttade så mkt att istiden innfann sig.
Männskligheten är otrolig.Tror på allt svammel.MP är värst.Så fort dom hör något så hugger dom direkt.Tror på allt trams,och sveriges befolkning får betala.
Har alldrig trott på att männsikan har ställt till eländet på jorden.
Enbart en vulkan spyr ut så mkt skit på en dag som hela mänskligheten gör på flera år.
Men som sagt var.Det finns tokstollar lite överallt på vårat jordklot.

Utloggad Guest

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 748
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Världens största bluff !
« Svar #7 skrivet: 28 april 2007, 09:00:42 »
För 5000 år sedan var halva landet övertäckt av is. Som nämt ovan så var det knappast CO2 utsläppen
som såg till så att isen försvann. Grejen är att naturliga förändringar som normalt sett tar en j*vla massa år,
dessa förändringar ser vi på bara några få år och det är vi människan och våra föroreningar som är med på
att accellerera jordens förändring. Hurvida samhället har hittat en lösnning och om vi är på rätt väg i våran
miljöpolitik, det är en annan fråga. En grej är helt säkert VI får betala DYRT nu och DYRARE i framtiden :'(

BjörnK

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
SV: Världens största bluff !
« Svar #8 skrivet: 28 april 2007, 16:57:39 »
Världens största bluff startades av en svensk, >:( och politikerna tog bluffen till sig att användas i deras syften, fiR:

Vad skulle deras syften vara, jag tycker nog inte att just nånting hänt annat än lite prat.

Har du sett dokumentären? Jag tycker att den ganska klart visar hur det ligger till. Att växthusteorien fick sånt genomslag menade man berodde på att den hade politikers välsignelse.
Att skrämma folk till att tro att kärnkraft är det bästa alternativet om vi ska överleva kan vara ett syfte. Att hålla gruvarbetarnas löner nere för att ingen vågar elda som förut kan vara ett annat. Att styra utvecklingen mot andra tekniker kan vara ett tredje. Givetvis handlar det hela tiden om att någon skall tjäna pengar. Det finns säkert tusen skäl men det gick man inte närmare in på.
Jag gillar att man börjat visa intresse för alternativen och leder utvecklingen åt det hållet men tycker inte om att man undanhåller vetenskapliga fakta och använder skrämselpropaganda som verktyg.
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad boek

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 426
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Klimatrealist
SV: Världens största bluff !
« Svar #9 skrivet: 28 april 2007, 18:00:45 »
Politikernas syften?
Pengar!
Ingen som har hört talas om koldioxidskatt? http://www.scb.se/templates/tableOrChart____39467.asp
Ingen som har hört talas om utsläppsrätter?
http://www.regeringen.se/sb/d/3188/a/19018
Enplanshus i mälardalen, byggt -65 100kvm + källare 100kvm. 2007-07-10 kompletterat med elektrisk VVB 80 liter. Sparar därmed mer än 50% av elförbrukningen för tappvarmvatten jämfört med elpatronerna i den gamla pannan från -65. Egentillverkad termostatstyrd luftsolfångare på 5,0 kvm till gillestugan och källaren. Fläkten till denna är varvtalsstyrd med PWM-teknik. 2014-12-23 installerat Mitsu Q Heat SE 665 på bostadsplanet. Ersatte Sanyo som lagt av. 2008-06-25 installerat LLVP i gillestugan Panasonic NE9GKE.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2497
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Världens största bluff !
« Svar #10 skrivet: 28 april 2007, 21:12:31 »
Du har en hemskt konstig syn på politiker.
Du väljer dem demokratiskt för att de skall arbeta för att göra det så bra för landets invånare med dem medel som står till buds.
Allt annat är ju bara nonsens.

Lite som att småungar som bränner skolor och vandaliserar inte fattar att det är föräldrarna och medmänniskorna i övrigt som får betala detta via skatten, det finns ingen annan som betalar...

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
SV: Världens största bluff !
« Svar #11 skrivet: 28 april 2007, 22:13:17 »
Du har en hemskt konstig syn på politiker.
Du väljer dem demokratiskt för att de skall arbeta för att göra det så bra för landets invånare med dem medel som står till buds.
Allt annat är ju bara nonsens.

Lite som att småungar som bränner skolor och vandaliserar inte fattar att det är föräldrarna och medmänniskorna i övrigt som får betala detta via skatten, det finns ingen annan som betalar...

Det var ju det Hitler tyckte han gjorde, med alla medel som stod till buds.
Hade tyskarna visst vad som väntade hade den mörka tiden aldrig hänt.
Hade politiker bett mig rösta på dem så att de kunde svindla mig hade jag så klart inte gett dem min röst. Sen tror jag uppriktigt inte att de stora flertalet av politiker är insatta i det här med växthuseffekt, de kör nog på efter vad massmedia och instutitioner raporterar. Instutitioner som finns till så länge de kopplar co2 till växthuseffekten.
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7651
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
SV: Världens största bluff !
« Svar #12 skrivet: 28 april 2007, 22:19:52 »
hplp, du är på rätt spår Thumbsup
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

Utloggad Roland

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 9741
  • Karma +19/-4
SV: Världens största bluff !
« Svar #13 skrivet: 09 maj 2007, 08:32:40 »
Hittade en intressant artikel om detta:

http://environment.newscientist.com/channel/earth/mg19125691.100-global-warming-will-the-sun-come-to-our-rescue.html

Ca 30 % av uppvärmningen skulle bero på ändring i solens utstrålning.
5 kW IVT C5 med 118 m aktivt hål (Cirka 0 grader på KBin på senvintern) i Danderyd som värmer 118 dåligt isolerade m2 i ett plan. Genomsnitt/år maj 2002 till maj 2013: 4095 driftimmar/år, 790 kWh/år tillsatsel. Pumpen klarar ca -3 utan tillsatsel.

Utloggad Art Deco

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2101
  • Karma +9/-4
SV: Världens största bluff !
« Svar #14 skrivet: 09 maj 2007, 10:01:07 »
Tänkte komplettera med en grej som hände för ett par år sedan angående div "bluffar".

Folk på EU-kontoret i Bryssel hade efter en svensk påstötning långtgående planer på att försöka skapa en internet-skatt, då man ansåg att detta var en "tjänst" som också borde gå under skattelagstiftning, då delar av de "analoga tjänsterna" som fanns och beskattades idag, skulle komma att migrera över till internet istället.

En grupp bildades med namnet HLEG (high-level-expert-groups) där en svensk politiker var med, det blev ett j-vla liv, och förslaget ligger än idag vilande men är inte bortglömt, den svenska politikern avled också under denna period med omdiskuterade "förslag".

Sök på HLEG-internet tax om ni vill veta mera, kort länk nedan.
http://www.bileta.ac.uk/Document%20Library/1/Can%20Europe%20Regulate%20the%20Internet%20and%20Electronic%20Commerce.pdf
Friskt kopplat - hälften brunnet ....

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!