Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ingen värme alls  (läst 2638 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad wsp

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 38
  • Karma +0/-0
Ingen värme alls
« skrivet: 07 februari 2010, 10:42:43 »
Hej,
upptäckte för några dagar sedan att vår pump inte gav någon värme alls. Vi har en Sharp AY/AE -X10CR, från 2004.
När jag gick ut och kollade utedelen märkte jag att den va full av is i botten, vilket gjorde att rotorbladen stod helt stilla. Och hade väl kanske gjort det i 2-3 dagar. Jag stängde sedan av den och sköljde sedan bort all is mha varmvatten. När all is va borta slog jag på den igen och rotorbladen började snurra, men ingen värme inne över huvudtaget.

Är det kompressorn som gått sönder eller vad kan ha hänt?

Som tur är har vi en 6-Ã¥rig försäkring kvar pÃ¥ pumpen, giltig tom 2010-02-24  Thumbsup

Kan man byta bara utedelen?

Utloggad mats svahn

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
SV: Ingen värme alls
« Svar #1 skrivet: 27 februari 2010, 09:36:31 »
   hej...
  samma problem här!fläkten i inomhusdelen snurrar ej i värmeläget dock i kylläge! i manuell drift, känner ingen värme i element eller rör samt att en röd diod
 blinkar i kretskortet?? funderar dÃ¥ pÃ¥ en reset funktion men kan inte finna nÃ¥gon sÃ¥ hjälp önskas dÃ¥ min försäkring gÃ¥tt ut. mats           

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!