Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: CTC i255 och innegivare  (läst 619 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elitpetter

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
CTC i255 och innegivare
« skrivet: 19 september 2022, 21:56:25 »
Har en EcoZenith i255 och EcoAir 600M som funkar bra. Vid installation sa röris att han inte brukar sätta upp nån innegivare för det brukar alltid strula.

Nu när situationen är som den är med elpriser kommer vi nog elda lite mer i vår kamin. För att få någon form av ekonomisk vinning i att elda antar jag att innegivaren måste kopplas in.

Antar att man kan ställa tempvärdet själv i inställningar men vad händer i pannan när temp överstiger inställt värde? Jag är elektriker själv men rätt dåligt insatt i styr så jag tar tacksamt emot all input.

Mvh Petter

Inloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7651
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
SV: CTC i255 och innegivare
« Svar #1 skrivet: 20 september 2022, 09:42:57 »
Att innegivare strular är ett rätt vanligt uttalande från VVSmontörer som tycker att det blir onödigt dyrt att sätta upp en rumsgivare då dom inte själv kan göra det utan måste leja in en elektriker för någon tusenlapp.
Givaren kan vem om helst montera och dra ledningar till då det är en svagströms "apparat".
Och givaren drar ner temperaturen på utgående elementvatten när rumstemperaturen stiger, dvs spar el då du eldar.
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!