Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Finns en bevattningsautomat (timer) som hÃ¥ller?  (läst 825 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Huddinge

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 360
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Jag blir så less....
Det senaste missödet var med en Hozelock "ACPlus MODEL 2700". En variant med ett vred och 4 knappar på och som drivs av två R14-celler. Den har använts totalt 3 veckor under två säsonger och övrig tid förvarats inomhus. När jag nu testade den inför semestern gick den först OK, men sedan slog den inte ifrån utan vattnet rann ut okontrollerat. Hade jag varit bortrest en vecka hade växthuset och tomten fyllts med 200 kubikmeter vatten! Det var magnetventilen som hade börjat läcka och fyllt hela enheten inklusive elektroniken med vatten. Det syntes inte eftersom den var noggrant tätad mot regnvatten. Tips på bättre modell mottages tacksamt.
Nibe 1215-7 drifttagen 2007-02-14. 165 m aktivt hål. Litet 50-talshus 2x75 kvm sö Stockholm. Tidigare ca 28 000 kWh inkl allt även uh-värme till 40kvm fristående garage.
I medeltal under 10 år:
Värmepump: 4600 kWh/år
HH-el: 4000 kWh/Ã¥r
Garage: 900 kWh/Ã¥r
Antal starter: 11,5/dygn

Utloggad Jiri

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Enhörna
  • Antal inlägg: 616
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • MÃ¥ngsysslare
SV: Finns en bevattningsautomat (timer) som håller?
« Svar #1 skrivet: 11 juli 2016, 21:06:34 »
Lite pyssel,
magnetventil från disk eller tvättmaskin med vanligt jordat stickpropp och utomhustimmer? Skadar inte att använda jordfelsbrytare.
Jiri
1-plans med källare, frÃ¥n 1983, 4 mil söder om Stockholm, uppvärmd yta 210 m2 till 21ºC, ettrörssystem 15 Cu rör uppdelat i 2+2 slingor, konverterad till lÃ¥g temp.system,17st Thermopanel -framledning 43 ºC vid  - 25 ºC, CTC EcoEl 1550 V3 + EcoAir 107 PE, driftstart 14.11.2011.All installation av värmesystem: GDS med tips, rÃ¥d och kunskaper frÃ¥n detta VÄRMEPUMSFORUM ! SÃ¥ visst finns det välfungerande värmepumpsanläggningar ! FrÃ¥n 28500kWh till 13500kWh med samma komfort!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!