Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Omröstning

Kommer ni att vaccinera er mot corona/ Covid-19 när det blir möjligt?

Ja, så snart det går
14 (28%)
Ja, men jag vill inte vara först ute (inte bland de första 100 000)
12 (24%)
Har inte funderat
2 (4%)
Nej, aldrig
4 (8%)
Nej, men kanske ändrar jag mig
18 (36%)

Antal personer som röstat: 50

 

Författare Ämne: Kommer ni att vaccinera er mot corona/ Covid-19 när det blir möjligt?  (läst 11966 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jehu

  • Lekman men kanske en vacker dag
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1972
  • Karma +5/-12
  • Kön: Man
  • CTC hÃ¥ller mÃ¥ttet
D vitamintillskott skulle kunna ha en bra effekt, det kanske kommer. Behövs inget konspirationstänkande.
Tar tid för saker att slå igenom. För 274 år sen provade en engelsk marinläkare att ge limejuice till besättningen på ett fartyg. Han upptäckte att ingen ombord fick skörbjugg, vilket annars var ett stort gissel på den tiden (C-vitaminbrist). Tänderna ramlade ut och huden blev som svamp när bindväven bröts ner.
Han rapporterade detta till amiralitetet. Det dröjde ändÃ¥ 42 Ã¥r innan ordern gick ut att alla sjömän skulle ges limejuice. Runt Ã¥r 1800 var skörbjugg inte  längre ett problem i engelska flottan. https://www.bbc.com/news/uk-england-37320399
När jag gick på sjön på 70-talet kallades engelska fartyg fortfarande limejuicare och engelsmän limeys.

I Japan sprids covid nästan inte alls, trots att de inte gjort nedstängningar och infört masktvång.
Skillnaden tycks vara att japaner har en bättre diet och mycket bättre grundhälsa än västerlänningar.
Samt kanske att de har högre nivåer av vitamin D?
Vitamin D brist, rakit, heter också engelska sjukan, kanske av en anledning. ???
Denna video innehåller en hel del intressant information.
https://youtu.be/QU0b-En3pCI?t=182
« Senast ändrad: 06 februari 2021, 15:20:17 av jehu »
Villa  330 m2 + källare byggd 1907. 5 i familjen. CTC Ecoheat 10. Borrat 150 m aktivt hÃ¥l (2002) + 150 m (2013). Brine innan tilläggsborrning -2/-5 i mars, nu +3/0. Ã…tta fungerande eldstäder. Ã…rstotalförbrukning cirka 18000 kWh + 4m3 ved. (Tidigare 45000 kWh+ 2m3 ved)
Styr sedan feb -22 med Ngenic Tune och timdebitering med Tibber.
Nu nere på 14000 kWh/år!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!