Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: För mycket annonser  (läst 15120 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: För mycket annonser
« Svar #15 skrivet: 21 december 2005, 01:50:50 »
Jag kommer som sagt var att satsa på att få till det så bra som möjligt löpande framöver.

Lämna gärna tips i denna tråd, både sådana som kan öka klickraten, och de som kan minska dem, sedan är det till sist upp till mig vad och var jag väljer att visa annonser på denna site.

Jag lovar att göra det bästa jag kan med de förutsättningar jag har, jag är inte direkt nåt proffs på webdesign.
Med stigande intäkter ökar dock mina möjligheter att köpa de tjänster jag behöver för att få värmepumpsforum så bra designat och väl fungerande som möjligt.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad pellep

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 916
  • Karma +0/-0
  • varför göra det enkelt om man kan krÃ¥ngla till det
SV: För mycket annonser
« Svar #16 skrivet: 21 december 2005, 09:17:51 »
Värmepumpsforum har 4500 medlemmar. Ett par tior  per skalle skulle mÃ¥hända vara ett bra alternativ.
Om du möter en människa utan leende, ge henne ditt!

Utloggad piece

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Nerike
  • Antal inlägg: 457
  • Karma +5/-4
  • Kön: Man
  • IT Mupp.
    • Vurpa.nu (just for fun)
SV: För mycket annonser
« Svar #17 skrivet: 21 december 2005, 11:09:30 »
Jag kommer som sagt var att satsa på att få till det så bra som möjligt löpande framöver.

Lämna gärna tips i denna tråd, både sådana som kan öka klickraten, och de som kan minska dem, sedan är det till sist upp till mig vad och var jag väljer att visa annonser på denna site.

Jag lovar att göra det bästa jag kan med de förutsättningar jag har, jag är inte direkt nåt proffs på webdesign.
Med stigande intäkter ökar dock mina möjligheter att köpa de tjänster jag behöver för att få värmepumpsforum så bra designat och väl fungerande som möjligt.

Givetvis så är du värd vad annonserna kan inbringa :)
Titta gärna på www.sporthoj.com för att få lite inspiration till
hur du kan göra annonseringen lite mer lättsmält, jag tycker
det är en klart lyckad design på den siten utan att man störs av annonseringen.
"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Vurpa.nu (just for fun)
Hus 2 plan + källare tot 500kvm i Närke, byggt 1931Putsad fasad fasad. CTC i550 pro tank med dockad 17kw CTC pump och 4st K2 Solpaneler 3 x 220m borra.

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
SV: För mycket annonser
« Svar #18 skrivet: 21 december 2005, 11:25:56 »
Givetvis så är du värd vad annonserna kan inbringa :)
Titta gärna på www.sporthoj.com för att få lite inspiration till
hur du kan göra annonseringen lite mer lättsmält, jag tycker
det är en klart lyckad design på den siten utan att man störs av annonseringen.

 Sc:,h Skulle det vara en bra layout  Sc:,h

Svårt att se vad som är annonser och vad som är redaktionell text. Skulle möjligen (tveksamt) kunna funka om annonserna var statiska utan en massa animeringar.

Den typen av layout gör att det snabbt blir en "click-away-site"

/Johan
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

maha6305

  • Gäst
maha6305
SV: För mycket annonser
« Svar #19 skrivet: 21 december 2005, 12:14:28 »
Det kostar både tid och tålamod att hålla ett forum uppe och med god kvalité och här har Rickard (m flera flitiga skribenter) gjort ett jättejobb så reklamintäkter är VÄL FÖRUNNAT för att hålla forumet vid liv!

* Angående reklamen så kan den faktiskt vara intressant ibland. Även om man tror att man känner till alla firmor och fabrikat så händer det att jag klickar och kollar vad dom har att erbjuda eller om det hänt nåt nytt på sistone (klart man kan googla fram likaväl men...)

* Jag tror det är väsentligt att det syns skillnad på reklam och redaktionell text. Sidor jag själv lämnar olästa på nätet är dom där det är ett enda "gytter" och blandning.
Har ni tänkt på att blad som kommer på brevlådan ofta har sidor med redaktionell text t ex kommun- eller evenemangsinfo. Sen kommer ett uppslag med snygga annonser i standardiserade format... lätta att ögna igenom. På samma sätt skall man nog tänka på en webbsida.

* Möjligen skulle en del av intäkterna kunna användas att "köpa sig upp" i sökmotorernas träfflista. Tydligen kan man med pengar se till att ens websida ligger tidigt. I varje fall borde värmepumpsforum ligga före konsumentverket på google vid sök på "värmepump" ;)

* Några företag som tillverkar värmepumpar respektive tillhandahåller rörmaterial lättilgängligt även till privatpersoner (jag nämner inte vilka här) borde ha i sitt eget intresse att ständigt annonsera. Även om forumet är och bör förbli oberoende i begreppet att man inte favoriserar enskilda märken, så får dom en viss fördel i att tjäna som referens vad gäller dimensionering och priser (därmed inte sagt att dom är tekniskt bäst). Orsaken är enkel. Många andra "mörkar" sina dimensioneringsregler och priser samt hänvisar bara till återförsäljare och installatörer.

* Har en del andra förslag på forumet som inte är direkt reklamorienterade. Bland annat att man skall ha skrivit ett visst antal inlägg alternativt totalt gjort ett antal sökningar säg 100st innan man överhuvudtaget kan skapa en ny tråd. Tråd- och ämnesröra är ett riktigt gissel.


 


Utloggad tipo874

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 4359
  • Karma +5/-0
  • Kön: Man
SV: För mycket annonser
« Svar #20 skrivet: 21 december 2005, 13:27:27 »
Givetvis så är du värd vad annonserna kan inbringa :)
Titta gärna på www.sporthoj.com för att få lite inspiration till
hur du kan göra annonseringen lite mer lättsmält, jag tycker
det är en klart lyckad design på den siten utan att man störs av annonseringen.

 Sc:,h Skulle det vara en bra layout  Sc:,h

Svårt att se vad som är annonser och vad som är redaktionell text. Skulle möjligen (tveksamt) kunna funka om annonserna var statiska utan en massa animeringar.

Den typen av layout gör att det snabbt blir en "click-away-site"

/Johan

Håller med. Jag tyckte den snarare var ett avskräckande exempel.
Villa utan källare i Uppsala, 175m², 2-våningsdel byggd 1928, 1-plansdel byggd 1978, 75m² garage/förråd.
Stiebel-Eltron WPF-10, 200l arbetstank, 290l vvb, 200m bergkollektor, konverterat från direktel 2004, 14 radiatorer + handdukstork, golvvärme i garage/förråd.
38x2m2 solpaneler, 15,6kW, installerat 2020.

https://spiff.hax.se/log.html

Gammal timrad dalagård, två våningar plus källare (3x42m²), 20 radiatorer. Timrad gäststuga, två våningar (2x35m²) via kulvert, 10 radiatorer.
Nibe F1245-12, 2x350m jordkollektor, 300l arbetstank. Konverterat från direktel 2010. Förbrukning 2010: 40553 kWh, 2011: 10723, rullande år: 8760 kWh.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: För mycket annonser
« Svar #21 skrivet: 21 december 2005, 15:14:56 »
Värmepumpsforum har 4500 medlemmar. Ett par tior  per skalle skulle måhända vara ett bra alternativ.

Jag tror, om folk fick frågan, att de flesta väljer reklamen istället för att betala.
Mycket p.g.a. böket med att betala små summor via t.ex. e-överföring.

Jag kommer dock att undersöka möjligheterna framöver för t.ex. fullvärdiga (eller betalande) medlemmar att kunna välja ett "tema" som inte innehåller annonserna. (tittar man på vilka som är inloggade i forumet är de flesta besökare, som dels kanske lättare accepterar annonserna, och dels kanske har större nytta av annonserna om de just börjat leta info om värmepumpar.)
Det bör finnas möjligheter, och som jag tidigare sagt kommer jag efter helgerna att få lite tid att titta på detta.

Kanske lägger jag de "blinkade annonserna" under inläggen istället, detta så att man inte behöver scrolla så mycket.
Jag tycker i ärlighetens namn inte att annonserna till vänster stör speciellt mycket, på de flesta sidor finns där en menu, ingen klagar på den  Sc:,h

Hav förtröstan kära vänner, jag lovar att försöka fixa annonseringen så att den stör så lite som möjligt, men ändå innehåller värdefull information till för de som söker, dessutom, med rätt känsla för när annonseringen är "rätt" och så lite störande som möjligt tror jag att jag får flest klick på dem.

Sporthoj har en snyggt designad sida, mycket reklam, men ett forum som kan nyttja bra bredd.
Lite tråkigt att man inte ser skillnad på forumtrådar och artiklar i förstasidans "rubriker". Och dessutom väldigt lite utrymme på första sidan för artiklar, info, text.

Jag tror dock att de som vant sig gillar sidan, precis som de som vänjer sig med min kommande layout kommer att gilla värmepumpsforum (hoppas jag). Förändringar, oavsett om de blir till det bättre eller sämre känns ofta jobbiga initialt, men mitt mål är (som jag hoppas att ni förstår) att värmepumpsforum skall kunna bli både bättre, rent innehållsmässigt, och ge en lite större avkastning.
Mitt engagemang kommer naturligtvis att öka i takt med eventuellt ökande intäkter, kanske det blir mer tid för redaktionellt material, typ utvärderingar av värmepumpar, guider inför köp/installation, intervjuer av tillverkare, presentation av nyheter mm, detta om det visar sig att man kan få lön för mödan.

Jag funderar mycket på hur man skulle kunna öka nyttan för besökare/medlemmar av värmepumpsforum ytterligare, allt kanske inte blir bra på en gång, men på sikt hoppas jag att det mesta skall bli bättre.

Om jag skall ha tid att genomföra många av de ideer jag har krävs dock kanske lite mindre av försäljning (webshopen) och mer tid framför datorn.
För att det skall finnas motivation för det så vill jag öka annonsintäkterna i samma omfattning som den eventuellt minskade försäljningen av t.ex. elmätare innebär.

Jag uppskattar era synpunkter både på annonseringen och innehållet i forumet och hoppas på sikt kunna utveckla sidan till en allt mer väl designad och innehållsrik site.

/Rickard
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad mape17

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: BÃ¥lsta
  • Antal inlägg: 181
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Temploggning FTX, Värme&VV och elförbrukning
SV: För mycket annonser
« Svar #22 skrivet: 21 december 2005, 16:08:32 »
Hej Richard
Själklart ska du göra vad du kan för att få en slant för allt jobb du lägger ner.

Var prcis inne på F4 kamratförenings hemsida och deras forum har samma variant på googleannonser till vänster. Dock har de en möjlighet att ringa ett telefonnummer som kostar 35:- och då slipper man reklamen för ett år.
Kanske nått att kolla upp?
MVH
Mats

Adress till sidan: http://www.f4kamratforening.se/
adress till gästboken:  http://gastbok.nu/gb/27674
205m2 1 1/2 plan byggd -83 i BÃ¥lsta. Elpanna NIBE EVC190, HERU120 ftx.
Kyl/frys från -16. 95% lågenergilampor. Myseldar ca 2-3m2/år i en Contura 750.
Två vuxna, två barn i hushållet. Förbrukar ca 18000KWh/år.

Utloggad runte

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: BodenomrÃ¥det
  • Antal inlägg: 369
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: För mycket annonser
« Svar #23 skrivet: 21 december 2005, 20:05:19 »
Jag finner det ganska irriterande med reklamspalten till vänster, det är ju ett evigt förflyttande med listen åt höger, jag jag kör 800x600 vilket passar mig utm i övrigt
Toshiba RAS-10JKVP-E Daiseikai + braskamin, villa ca 100m² + ca 40m² fristående garage/förråd, direktel på allt. Huset beläget ca 85 km söder polcirkeln

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
SV: För mycket annonser
« Svar #24 skrivet: 21 december 2005, 20:29:04 »
ahhh, roligt med lite nytt, snart jul. föresten Rickard, är det inte tid att sätta luva på Albert :)
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: För mycket annonser
« Svar #25 skrivet: 21 december 2005, 20:57:24 »
ahhh, roligt med lite nytt, snart jul. föresten Rickard, är det inte tid att sätta luva på Albert :)

Bra ide!  ;)

Runte, önska dig en större bildskärm i Julklapp!!!!!  *vinkar*
(jag skall kolla om det går att göra så man slipper scrolla även om man kör med 800X600 i upplösning)
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad piece

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Nerike
  • Antal inlägg: 457
  • Karma +5/-4
  • Kön: Man
  • IT Mupp.
    • Vurpa.nu (just for fun)
SV: För mycket annonser
« Svar #26 skrivet: 21 december 2005, 23:13:53 »
Givetvis så är du värd vad annonserna kan inbringa :)
Titta gärna på www.sporthoj.com för att få lite inspiration till
hur du kan göra annonseringen lite mer lättsmält, jag tycker
det är en klart lyckad design på den siten utan att man störs av annonseringen.

 Sc:,h Skulle det vara en bra layout  Sc:,h

Svårt att se vad som är annonser och vad som är redaktionell text. Skulle möjligen (tveksamt) kunna funka om annonserna var statiska utan en massa animeringar.

Den typen av layout gör att det snabbt blir en "click-away-site"

/Johan

Mja jag vet inte, förstasidan är inte hundra lyckad för stunden kan jag hålla med om,
SWEDIE som driver sidan har ganska nyligen lagt till det redaktionella materialet, och
utökat reklamen. Märkligt nog utan att få speciellt mycket piska av 20000 medlemmar.

Hursomhelst så har forumet en rätt stor bredd om man ger det en chans :)

Dessutom finns en egen tavla där medlemmar kan föreslå förändringar/förbättringar
av siten, Det kanske vore något även för detta forum.
"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Vurpa.nu (just for fun)
Hus 2 plan + källare tot 500kvm i Närke, byggt 1931Putsad fasad fasad. CTC i550 pro tank med dockad 17kw CTC pump och 4st K2 Solpaneler 3 x 220m borra.

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
SV: För mycket annonser
« Svar #27 skrivet: 22 december 2005, 00:06:23 »
Dessutom finns en egen tavla där medlemmar kan föreslå förändringar/förbättringar
av siten, Det kanske vore något även för detta forum.

Finns även här

http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php/board,9.0.html

/Johan
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

Utloggad Martin X

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Finland
  • Antal inlägg: 424
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Lyssnar pÃ¥ andra, gör sedan helt egna fel.
SV: För mycket annonser
« Svar #28 skrivet: 22 december 2005, 06:56:41 »
Givetvis så är du värd vad annonserna kan inbringa :)
Titta gärna på www.sporthoj.com för att få lite inspiration till
hur du kan göra annonseringen lite mer lättsmält, jag tycker
det är en klart lyckad design på den siten utan att man störs av annonseringen.

Nä, fy bubblan, blir Värmepumpsforum som Sporthoj, då drar jag.

Utloggad piece

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Nerike
  • Antal inlägg: 457
  • Karma +5/-4
  • Kön: Man
  • IT Mupp.
    • Vurpa.nu (just for fun)
SV: För mycket annonser
« Svar #29 skrivet: 22 december 2005, 07:14:24 »
Dessutom finns en egen tavla där medlemmar kan föreslå förändringar/förbättringar
av siten, Det kanske vore något även för detta forum.

Finns även här

http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php/board,9.0.html

/Johan

Hehe sant...
Ibland blir man hemmablind :D
"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Vurpa.nu (just for fun)
Hus 2 plan + källare tot 500kvm i Närke, byggt 1931Putsad fasad fasad. CTC i550 pro tank med dockad 17kw CTC pump och 4st K2 Solpaneler 3 x 220m borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!