Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Värt att köpa?  (läst 3331 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alvin42

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Värt att köpa?
« skrivet: 23 april 2021, 15:37:13 »
Hur är dessa Midea värmepumpar? Denna verkar ge oerhört mycket kyla för pengarna.

Vad säger ni om denna?

https://varmepumpshopen.se/luftkonditionering/midea-forest-split-50

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Värt att köpa?
« Svar #1 skrivet: 23 april 2021, 17:05:32 »
6kW är bra med kyleffekt
Såg ut att kunna dra nästan 2400W som max i kyldrift och det lät ganska högt så tänk på det säkringsmässigt.

Ingen koll på kvalite/driftsäkerhet så kolla även längden på garantin
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Thompa71

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Partille
  • Antal inlägg: 610
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installatör/servicetekniker luft/luft
SV: Värt att köpa?
« Svar #2 skrivet: 26 april 2021, 16:35:37 »
Sätter en del Forest 35.  Är väl ok maskiner men tror att Kaisai Fly 18 är ett bättre köp för samma peng om det är kyla du ska ha. Samma fabrik Midea men olika spec.

https://kaisai.com/se/wp-content/uploads/2020/06/FG_kaisai_fly_pb_2006_KT_dig.pdf


Utloggad deepforest

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Värt att köpa?
« Svar #3 skrivet: 01 mars 2024, 22:21:01 »
Hej!
Jag kan inte rekommendera Midea pumpen!
Jag installerade en sådan i mitt garage på 46 m\2 i November 22, förra vintern 23 tyckte jag att den fungerade bra, men i vinter tycker jag att den blivit sämre och sämre. Jag har reklamerat och begärt en koll/service, hos SAVE som sålt den, men efter lång tid så svarade de att miit garage förmodligen är dåligt isolerat och den därför inte orkar. Efter att jag svarade att jag rengjort både inner och ytterdel så lade de ner ärendet. Idag, plus 4 ute får till max plus 16 inne! temp in i pumpen 23 och ut 35 vid full fläkt och temp ställd på 25.

Inloggad HBerggren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 3566
  • Karma +2/-0
SV: Värt att köpa?
« Svar #4 skrivet: 01 mars 2024, 23:19:39 »
Hej!
Jag kan inte rekommendera Midea pumpen!
Jag installerade en sådan i mitt garage på 46 m\2 i November 22, förra vintern 23 tyckte jag att den fungerade bra, men i vinter tycker jag att den blivit sämre och sämre. Jag har reklamerat och begärt en koll/service, hos SAVE som sålt den, men efter lång tid så svarade de att miit garage förmodligen är dåligt isolerat och den därför inte orkar. Efter att jag svarade att jag rengjort både inner och ytterdel så lade de ner ärendet. Idag, plus 4 ute får till max plus 16 inne! temp in i pumpen 23 och ut 35 vid full fläkt och temp ställd på 25.
Mer troligt att dt är installationen är pumpen det är fel på. Reklamera, hur den fungerat så ska den fortsätta fungera. 4 grader ute så ska du utan problem kunna ha 30 inne.
185 m2 med krypgrund. 32 m2 garage. Radiatorer, golvvärme. Väntar på 410P -01 ska avlida. Dockad med F2025-10 via ERS-56 300. Värmebaronen K2 6 m2 solfångare. Kulvert till garage. 3x shuntgrupper och värmekurvor. Egen styrning.

Utloggad Thompa71

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Partille
  • Antal inlägg: 610
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installatör/servicetekniker luft/luft
SV: Värt att köpa?
« Svar #5 skrivet: 03 mars 2024, 18:40:37 »
Japp inga mästare på värme (ganska dåliga faktiskt) men dom kyler bra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!