Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Omvänd frÃ¥ga  (läst 1080 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad anders_b

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Omvänd fråga
« skrivet: 05 januari 2010, 22:49:03 »
Hej.
Har haft en Thermia G2 inkopplad några månader nu och är hittills mycket nöjd med den.
Normalt vill man ju att tillsatsen skall gå så lite som möjligt men nu tror jag att jag klantat mig på nåt sätt.
Jag har justerat ner (upp?) A1 till 200 och A2 till 400, hade A2 på 700 förr men ändrade för att lite hur den reagerar nu när det är kallt (-17 nu).
Kollade nu innan jag skulle sova och då har integralen legat konstant på -800 i ca 2,5 timmar utan att tillsats gått in. Det är ju iofs trevligt att det inte går mer el men jag inbillar mig att jag "lyckats" sätta tillsatsen ur funktion och det är väl inte bra?
Vad kan jag gjort för knas? Eller ska det vara så här?

/anders

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29372
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Omvänd fråga
« Svar #1 skrivet: 05 januari 2010, 23:45:06 »
Är den i driftläge "AUTO"?

Hinner det bli kallare inne om A2 är på 700 eller vaför ändrade du?
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!